Συλλεκτικό Στέκι

Πλήρης έκδοση: Ιστορικό σχεδιάγραμμα
Βλέπετε μια σύντομη έκδοση του περιεχόμενου. Δείτε την πλήρη έκδοση.
Σχεδιάγραμμα της ιστορίας των ελληνικών ταχυδρομικών υπηρεσιών, για να μπορούμε να παρακολουθούμε και τα θέματα του Δημήτρη.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η... καύση των επιστολών!

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE%...E%AF%CE%B1


Στις 24 Σεπτεμβρίου 1828 ο Κυβερνήτης της Ελλάδος Ιωάννης Καποδίστριας υπογράφει ψήφισμα "περί συστάσεως τακτικής ταχυδρομικής συγκοινωνίας" ιδρύοντας το "Γενικόν Ταχυδρομείον "

Στην Αθήνα ο ταχυδρόμος ερχόμενος από το Ναύπλιο, την τότε πρωτεύουσα, "ανήρχετο επί βαρελίου, αναγιγνώσκων εις επήκοον των συγκεντρωμένων κατοίκων τας επί των επιστολών διευθύνσεις. Εν περιπτώσει καθ ην δεν εμφανίζοντο οι αποδέκται, αι επιστολαί εκαίοντο επιτόπου." Η γεωγραφική ιδιομορφία και ποικιλία της χώρας, και η παντελής έλλειψη συγκοινωνιακής υποδομής κάνει το ταχυδρομικό έργο ιδιαίτερα δύσκολο.

Το 1834 σε συμφωνία με τον Γάλλο τραπεζίτη Φεράλδη εξασφαλίζεται η εξυπηρέτηση του ταχυδρομείου προς και από τα νησιά, ενώ το 1836 τοποθετούνται οι πρώτες άμαξες για τη μεταφορά αλληλογραφίας Αθήνα-Πειραιά.

Το 1860 τίθεται σε ισχύ ο νόμος περί γραμματοσήμων και τυπώνεται στο Νομισματοκοπείο του Παρισιού το πρώτο ελληνικό γραμματόσημο που έχει σαν παράσταση - συμβολικά- την κεφαλή του Ερμή.

Οι ταχυδρομικές υπηρεσίες εκσυγχρονίζονται.

Το 1869 τα ελληνικά ταχυδρομεία επιβιβάζονται στο τρένο ενώ το 1874, πάντα πρωτοπόρα, βρίσκονται παρόντα στην Ίδρυση της Παγκόσμιας Ταχυδρομικής Ένωσης στη Βέρνη.

Το 1892 το τηλέφωνο προστίθεται στις αρμοδιότητες των ταχυδρομείων και δημιουργούνται τα 3Τ (σ.σ. κανονικά γράφεται ΤΤΤ).

Το 1896 γίνονται οι πρώτοι διεθνείς Ολυμπιακοί αγώνες στην Αθήνα. Τα ελληνικά ταχυδρομεία προχωρούν σε δύο διεθνείς πρωτοπορίες.

Εκδίδουν την πρώτη παγκοσμίως σειρά αναμνηστικών γραμματοσήμων με αθλητικό θέμα Διαθέτουν μέρος των εσόδων από την πώληση αυτών των γραμματοσήμων, για να ενισχύσουν οικονομικά την Ολυμπιακή επιτροπή. Με αυτή την ενέργειά τους, τα ελληνικά ταχυδρομεία γίνονται οι πρώτοι επίσημοι χορηγοί των σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων.

Το 1909 εγκαινιάζεται η αγροτική ταχυδρομική υπηρεσία. Επί δεκαετίες ο αγροτικός διανομέας αποτελεί το μοναδικό μέσο επικοινωνίας της ελληνικής υπαίθρου με τον υπόλοιπο κόσμο.

1926: Η Ιταλική εταιρία "Αεροεσπρέσσο" απογειώνει για πρώτη φορά τα ελληνικά ταχυδρομεία.

Κατά τη διάρκεια πολεμικών επιχειρήσεων, τα ταχυδρομεία ήταν πάντοτε παρόντα, εξασφαλίζοντας, επιτρέποντας την επικοινωνία με το μέτωπο.

Το 1940 εν όψει του Ελληνοιταλικού πολέμου, οργανώνεται η "εν εκστρατεία ταχυδρομική υπηρεσία".

Το 1949 με την ίδρυση του ΟΤΕ χωρίζονται τα τρία Τ, και τα ταχυδρομεία αναλαμβάνουν αμιγώς ταχυδρομικές υπηρεσίες.

Από το 1970 τα "Ελληνικά ταχυδρομεία" λειτουργούν σαν Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού δικαίου.

Το 1983 τα ΕΛΤΑ κοινωνικοποιούνται. Εισάγεται ο ταχυδρομικός κώδικας και αρχίζει η προσπάθεια καθολικού εκσυγχρονισμού της εταιρίας.

Με νόμο του 1996 καθορίζεται ο τρόπος λειτουργίας των ΔΕΚΟ και το 1998 καθορίζεται ο ρόλος των ΕΛΤΑ ως φορέα παροχής Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας.
Για να βάλουμε σε τάξη και τα 3 Τ:

1896

Η Γενική Διεύθυνση Ταχυδρομείων και Τηλεγραφίας (ΤΤ) συμπεριλαμβάνει στις αρμοδιότητές της και την Τηλεφωνική Υπηρεσία. Έτσι δημιουργείται η Διεύθυνση Τηλεφωνίας, Ταχυδρομείων και Τηλεγραφίας (ΤΤΤ) του Υπουργείου Εσωτερικών.

https://www.otegroupmuseum.gr/portal/the...gory/23152

Αργότερα μεταφέρεται σε διάφορα υπουργεία, γίνεται Γενική Διεύθυνση, ξεχωριστό υπουργείο και καταλήγει το 1930 ως κρατική υπηρεσία Τηλεφωνίας, Ταχυδρομείων και Τηλεγράφων (ΤΤΤ). Εχμμμ.... κάπου εδώ μπαίνει και ο Οίκος Siemens στη φάση, αλλά αυτό δεν αφορά τα γραμματόσημα, χεχε!