Συλλεκτικό Στέκι

Πλήρης έκδοση: Τα ΕΛΤΑ ξεκινούν να χρεώνουν 15 ευρώ τον εκτελωνισμό!
Βλέπετε μια σύντομη έκδοση του περιεχόμενου. Δείτε την πλήρη έκδοση.
Σελίδες: 1 2 3 4
Χρεώσεις ύψους 15 ευρώ στα -μέχρι πρότινος ελεύθερα- δέματα από μηδενικής αξίας έως 150 ευρώ, αποφάσισαν τα ΕΛΤΑ για πακέτα που έρχονται από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την «καμπάνα» να χτυπά για τα κινεζικά καταστήματα, από τα οποία τα τελευταία χρόνια παραγγέλνει ολοένα και περισσότερος κόσμος.

Σημαντικές αλλαγές στις αγορές προϊόντων από χώρες εκτός Ε.Ε., και ειδικά από τις αγορές της Κίνας, φέρνει εγκύκλιος των ΕΛΤΑ, κατά την οποία από τις αρχές Φεβρουαρίου ξεκινά να εφαρμόζεται τέλος εκτελωνισμού ύψους 15 ευρώ, ακόμα και σε πακέτα των οποίων η αξία είναι μικρότερη του επιβαλλόμενου τέλους. Σημειώνεται πως μέχρι σήμερα, όσα πακέτα προέρχονταν από χώρες εκτός ΕΕ και η αξία τους ήταν μικρότερη των 22 ευρώ, κατατάσσονταν στα τελωνειακώς ελεύθερα, και δεν επιβαρύνονταν ούτε με ΦΠΑ και δασμούς, αλλά ούτε και με τέλος εκτελωνισμού από τα ΕΛΤΑ.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, σε περίπτωση που το τελωνειακώς ελεύθερο -μέχρι πρότινος- πακέτο συμπεριληφθεί στα πακέτα που μπαίνουν σε δειγματοληπτικό τελωνειακό έλεγχο, ο πελάτης θα καλείται πλέον να καταβάλλει τέλος εκτελωνισμού 15 ευρώ, που αντιστοιχεί στην παρουσία τελωνειακού υπαλλήλου. Σε διαφορετική περίπτωση, εάν δηλαδή το πακέτο δεν περάσει από δειγματοληπτικό έλεγχο, θα παραδίδεται κανονικά στον πελάτη χωρίς επιπλέον χρέωση.

Όπως αναφέρεται στο έγγραφο της εγκυκλίου που διακινείται στο διαδίκτυο με τίτλο «Τιμολογιακή και Εκπτωτική Πολιτική» (Ειδικά Τέλη Εκτελωνισμού Ταχυδρομικών Αντικειμένων), με βάση τις αποφάσεις των ΕΛΤΑ και σε συνδυασμό με απόφαση που έλαβαν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία την πρώτη εβδομάδα της κυβέρνησης Μητσοτάκη (1.1.2/13499/011.03/12-07-2019 απόφαση ΔΣ), «όλα τα αντικείμενα που επιλέχθηκαν από τους τελωνειακούς υπαλλήλους, να προσκομισθούν στο Τελωνείο και μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας απελευθερώθηκαν, χωρίς την επιβολή δασμών ή φόρων, θα επιβαρύνονται με το Ειδικό Τέλος Εκτελωνισμού, το οποίο ορίζεται σε 15 ευρώ (12,10 ευρώ + ΦΠΑ)».

[Εικόνα: elta5487.jpg]

Μάλιστα, παρακάτω στην εγκύκλιο αποσαφηνίζεται πως «το τέλος θα καλύπτει τα διαχειριστικά κόστη των ΕΛΤΑ για την υλοποίηση της προβλεπόμενης ΚΥΑ – τελωνειακής διαδικασίας», επικαλούμενη Κοινή Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ του Δεκεμβρίου του 2016.

Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί πως, σύμφωνα με τον ελληνικό ιστότοπο του GizChina.com που ασχολείται με θέματα γύρω από την αγορά τεχνολογίας της Κίνας, τα ΕΛΤΑ υποστηρίζουν πως στοχεύουν να γενικευθούν οι έλεγχοι σε κάθε αντικείμενο στο άμεσο μέλλον, γεγονός που σημαίνει πως η χρέωση θα επιβαρύνει κάθε αντίστοιχο δέμα.

https://thepressproject.gr/ta-elta-epiva...-ektos-ee/
Προσωπικά δεν βλέπω κανένα πρόβλημα με την απόφαση, όποιος χρησιμοποιεί μία υπηρεσία να την πληρώνει. Με τα ΕΛΤΑ να μπαίνουν μέσα κάτι εκατομμύρια, θεωρώ απόλυτα λογικό να πληρώνει ο καθένας που χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες τους, αντί να επιβαρύνονται οι πάντες μέσω της κάλυψης των ελλειμμάτων δια του κρατικού προϋπολογισμού. Βεβαίως, να λαμβάνουν και το αντίστοιχο επίπεδο υπηρεσιών.
Κι εγω υπερ!
Προφανως εντασεται στο πλαισιο στηριξης -διασωσης των ΕΛΤΑ.
Και φυσικα  το  μπραβο ανηκει  στους Ελληνες  fun των αγορων απο τριτες χωρες.  Wink
Αν προσθεσω και την μειωση της φορολογιας για μικρα εισοδηματα απο το 24 στο 24% ολα καλα Big Grin
Παιδιά με συγχωρείτε αλλά διαφωνώ πλήρως , δεν μπορεί ο κάθε οργανισμός - φορέας ο οποίος κάνει χρόνια κακοδιαχείριση να πηγαίνει να φορτώνει τα ελλείμματα του στους πολίτες ή πελάτες του . Και στο κάτω κάτω της γραφής το κόστος θεωρώ ότι είναι υπέρογκο για δεμα αξίας 20 ευρώ να το διπλό πληρώσεις .Θα δεχοσασταν ο βενζινας  σας να σας έλεγε επειδή μπαίνει μέσα το μαγαζί μου θα μου πληρώσεις την βενζίνη αντί για 1.6 ευρώ 3 ευρώ το λίτρο ; Ας βάλουν ένα συμβολικό τέλος ώστε να μην παρέχεται εντελώς δωρεάν η υπηρεσία , δεν απευθύνονται σε εισαγωγικές ανώνυμες εταιρίες !
Με την απόφαση αυτή αν εφαρμοστεί είναι δεδομένο ότι αγορές από τρίτες χώρες μικρομεσαίων ποσών θα μηδενιστούν, άρα ποιο το όφελος για τα ΕΛΤΑ.
Στα μονά θετικά η στήριξη ευρωπαϊκών προϊόντων.
(08/02/20 00:40:08)ALOPO Έγραψε: [ -> ]Παιδιά με συγχωρείτε αλλά διαφωνώ πλήρως , δεν μπορεί ο κάθε οργανισμός - φορέας ο οποίος κάνει χρόνια κακοδιαχείριση να πηγαίνει να φορτώνει τα ελλείμματα του στους πολίτες ή πελάτες του. Και στο κάτω κάτω της γραφής το κόστος θεωρώ ότι είναι υπέρογκο για δεμα αξίας 20 ευρώ να το διπλό πληρώσεις. Θα δεχοσασταν ο βενζίνας σας να σας έλεγε επειδή μπαίνει μέσα το μαγαζί μου θα μου πληρώσεις την βενζίνη αντί για 1.6 ευρώ 3 ευρώ το λίτρο; Ας βάλουν ένα συμβολικό τέλος ώστε να μην παρέχεται εντελώς δωρεάν η υπηρεσία , δεν απευθύνονται σε εισαγωγικές ανώνυμες εταιρίες !
Άλλο πολίτης, άλλο πελάτης. Πολίτες είμαστε όλοι, πελάτες είναι μόνο αυτοί που χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη υπηρεσία ή τα ΕΛΤΑ γενικότερα. Συμφωνώ για τη χρόνια κακοδιαχείριση, για την οποία πριν και πάνω από όλους φταίμε οι ψηφοφόροι που τρώγαμε σανό και ψηφίζαμε και ξαναψηφίζαμε αυτούς που δημιούργησαν ή επέτρεψαν την κακοδιαχείριση, αλλά η λύση μάλλον δεν είναι να μην γίνει τίποτα και να συνεχίζουμε να πληρώνουμε όλοι για τα ελλείμματα των ΕΛΤΑ. 

Το παράδειγμά σου με το βενζινά είναι πάρα πολύ χαρακτηριστικό και οι λύσεις πολύ απλές ή κλείνει το βενζινάδικο ή οι πελάτες πληρώνουν το λίτρο 3 ευρώ. Σίγουρα δεν είναι η λύση να πληρώνει από 1 ευρώ στο βενζινά όποιος περνάει από το δρόμο, βάλει δεν βάλει βενζίνη, επειδή οι πελάτες του δεν θέλουν να πληρώνουν και ο ίδιος δεν λέει να καταλάβει ότι πρέπει να αλλάξει τρόπο λειτουργίας.
(08/02/20 11:33:52)belpedro Έγραψε: [ -> ]Με την απόφαση αυτή αν εφαρμοστεί είναι δεδομένο ότι αγορές από τρίτες χώρες μικρομεσαίων ποσών θα μηδενιστούν, άρα ποιο το όφελος για τα ΕΛΤΑ.
Στα μονά θετικά η στήριξη ευρωπαϊκών προϊόντων.
Τάκη το όφελός τους θεωρητικά θα είναι ότι δεν θα απασχολούν προσωπικό (άρα μικρότερα κόστη) από τον με χασούρα (όπως καταλαβαίνω ότι ισχυρίζονται) έλεγχο και διακίνηση αυτών των μικρής αξία εμπορευμάτων.

Ειλικρινά δεν έχω αίσθηση του μεγέθους αυτής της αγοράς, δεν έχω αγοράσει ποτέ από τρίτη χώρα, αλλά θεωρώ ότι για να μπεις στη διαδικασία να αγοράσεις κάτι από απόσταση από τρίτη χώρα, το κάνεις είτε διότι είναι σημαντικά φθηνότερο από το να το πάρεις από ένα μαγαζί ή από χώρα εντός ΕΕ, άρα τα 15 ευρώ απλά ίσως μικραίνουν τη διαφορά αυτή, είτε γιατί δεν υπάρχει διαθέσιμο αλλού, οπότε αν είναι πραγματικά απαραίτητο δυστυχώς το κόστος θα μεγαλώσει ενώ αν δεν είναι μάλλον θα μειωθούν τέτοιου είδους αγορές.

Επίσης, δεν πρέπει να μας διαφεύγει η προσπάθεια που καταβάλλεται για τον έλεγχο διακίνησης αγαθών, τόσο για λόγους προστασίας ποιότητας/υγείας/ασφάλειας όσο βεβαίως και φορολόγησης.
Τι επιπλέον υπηρεσία επιπλέον προσφέρουν  τα ΕΛΤΑ και τι εργατοώρες πληρώνουν μια και γίνεται δειγματοληπτικός έλεγχος ; Κάθε δέμα που έρχεται έχει επάνω το κόστος του περιεχομένου. Σ αυτά που κάνουν δειγματοληπτικο έλεγχο τί κάνουν ;
Στα παραπάνω ερωτήματα δεν γνωρίζω να απαντήσω, αλλά προφανώς στο δειγματοληπτικό έλεγχο, κάτι παραπάνω από το τίποτα θα κάνουν.
(09/02/20 15:01:07)sroussos Έγραψε: [ -> ]Σ αυτά που κάνουν δειγματοληπτικο έλεγχο τί κάνουν ;
Στέλνουν χαρτί να τους στείλεις τιμολόγιο paypal και την ιστοσελίδα του προϊόντος ώστε να πειστούν ότι δεν έχει γίνει ειδική συμφωνία με τον πωλητή για υποτιμολόγηση. Αυτό θα κοστίζει 15 ευρω στο εξής 
Εννοείται ότι ύποπτο προς υποτιμολόγηση δεν μπορεί να θεωρηθεί δεματάκι κόστους 1 ευρω αλλά κοντά στο όριο των 20 ευρω και φυσικά συστημένο
Σελίδες: 1 2 3 4