Όπως αναφέρεται από τον Παπαρηγόπουλο δεν επιδέχεται αμφισβήτησης . Τώρα κοιτάξτε να σηκωθούμε κανένα πρωινό και να βρούμε το Πανεπιστήμιο (Ακαδημία Αθηνών) γκρεμισμένη για να βρούνε το μετάλλιο με τα νομίσματα που έριξε ο Όθωνας θα μας κλείσουν την σελίδα.
Οντως δεν στεκει....
Το να τοποθετησεις ενα χαλκινο ή ενα απο κασσιτερο ενταξει.
Αλλα απο ατοφιο χρυσο και με τα τοτε οικονομικα δεδομενα της ελλαδας μου φαινεται περιεργο.
(24/04/21 15:33:35)gkounto Έγραψε: [ -> ]Πολύ σημαντικά αυτά που μας παρέθεσες Γιώργο και σχεδόν πέραν αμφισβήτησης.
Στο τεύχος 23 (2004) των νομισματικών χρονικών όμως οπως δημοσιεύεται στο δοκίμιο του Ι. Κούρου για τα τάλιρα του Όθωνα και διανέμεται από την ΠΝΕ υπάρχει το αντικρουόμενο άρθρο επίσης από τον Ταζεδακη που γράφει:
«Ταζεδακης 23-32.....Ένα άλλο μετάλλιο του Lange επιγραφόμενο ΕΙΣ ΜΝΗΜΗΝ θεωρείται αναμνηστικό της Επαναστάσεως της 3ης Σεπτεμβρίου 1843 (χρυσό αντίτυπο του βρίσκεται στο μουσείο μπενακη βλέπε και Bower και Bolitho 123) και στο οποίο το πορτραιτο του Όθωνος μοιάζει νεωτερο από ο,τι στα δυο προαναφερθέντα σχέδια (Ταζεδακης 24, εικ. 13 και 14). Συνεπώς τα δυο αυτά σχέδια πρέπει να έγιναν μετά το μετάλλιο του 1843» (αναφέρεται σε σχέδια με λεπτό μουστάκι που έκανε ο Λανγκε δικη μου σημείωση).
Τώρα πως γίνεται ο ίδιος ο Ταζεδακης από την μια να γράφει αυτά που μας παρέθεσες (στα οποία φαίνεται το μετάλλιο να υπάρχει στη θεμελίωση του 1839) και από την άλλη να λέει ότι το μετάλλιο αυτό (το περιγράφει μάλιστα) κόπηκε εις ανάμνηση της επανάστασης της 3η Σεπτεμβρίου 1843 (αρα δεν υπήρχε το 1839).
Αντικρουόμενες πληροφορίες. Και σαν τέτοιες λίγο αναξιόπιστες. Επιμένω πάντως στην απορία μου να τοποθετηθεί τόσο ακριβό μετάλλιο στα θεμέλια ενός ιδρύματος για το οποίο χρειάστηκαν δάνεια και δωρεές οπως γράφουν πολλά έντυπα επί τούτου.
Κύριε Γιώργο πολύ σημαντικό και το άρθρο αυτό. Ένα ακόμα στοιχείο που αξίζει να αναφερθεί είναι ότι τελικά
υπάρχουν 2 μετάλλια ''Εις Μνήμην''! Ένα με υπογραφή Φόιγτ (αυτό που αναφέρεται ότι τοποθετήθηκε στα θεμέλια του Πανεπιστημίου) και ένα με υπογραφή Λάνγκε.
Αυτό με υπογραφή Λάνγκε έχει εμφανείς διαφορες στο πορτρέτο του Όθωνα σε σχέση με το πορτρέτο του Φόιγτ - το κεφάλι δεν είναι τόσο στρογγυλό, τα μάγουλα είναι πιο ''στεγνά'', φαίνεται αρχή μουστακίου κτλ. Ο Οθωνας σε αυτό παρουσιάζεται σε μεγαλύτερη ηλικία σε σχέση με το μεταλλιο με υπογραφή Φόιγτ αλλα και των τάληρων 33 έως 46. Ίσως αυτό να αναφέρεται εις μνήμην - ανάμνησιν της Επανάστασης του 1843.
Δεν νομιζω αλλά δεν είμαι και σίγουρος, νομιζω σε αυτό που δείχνεις έχει μουστάκι και είναι από δοκίμιο (στην περιγραφή του νομίζω τα ξεχωρίζει). Τέλος πάντων ακόμη και αυτό που λέει για ανάμνηση της επανάστασης της 3ης Σεπτεμβρίου δεν μου ακούγεται λογικό. Ο λαός επαναστάτησε εναντίον της Βασιλείας ζητώντας Σύνταγμα και ο Όθων το γιορτάζει κόβοντας χρυσό μετάλλιο; Ακούγεται λογικό;
Καποιος που το κουβέντιασα χθες μου είπε άλλη εκδοχή ότι πρόκειται για αναμνηστικό του στέμματος και μάλλον το έφερε μαζί του το 1832.
Ο,τι θέλει ο καθένας ας κρίνει και πιστέψει. Μια ακόμη θολή σελίδα στην νομισματική μας ιστορία με πολλές αντικρουόμενες πληροφορίες και φυσικά (παρ)ερμηνείες.
Δεν πειράζει ας το απολαύσουμε είναι τόσο όμορφο και σπάνιο άλλωστε.
Καλημέρα.
Κύριε Γιώργο σε αυτό που λέτε ότι δεν είναι λογικό να κόπηκε χρυσό μετάλλιο για να τιμήσει τους εξεγερθεντες Έλληνες που ζητούσαν σύνταγμα συμφωνώ απόλυτα. Ο Οθωνας μέχρι εκείνη την περίοδο ήταν απόλυτος μονάρχης ενώ με την παραχώρηση Συντάγματος άλλαξε στην ουσία το πολίτευμα και έγινε συνταγματική μοναρχια. Ο Οθωνας με την παραχώρηση που έκανε έχασε, δεν κέρδισε (τουλάχιστον από την δική του σκοπια). Τώρα το απόσπασμα του Παπαρηγοπουλου θεωρώ ότι είναι αρκετά ισχυρό αφού την έζησε την εποχή από κοντά, συνεπώς θεωρώ ότι το μετάλλιο Εις Μνημην με το νεανικό πορτρέτο του Οθωνα είναι αυτό που τοποθετήθηκε στα θεμέλια του Πανεπιστημίου. Βέβαια επειδή το απόσπασμα αυτό είναι το μοναδικό που έχω βρει σαν αναφορά και επειδή υπάρχει και 2ο μετάλλιο Εις Μνημην, κρατάω μια επιφύλαξη. Για το ασημενιο graecia rediviva όμως επειδή περιγράφεται από τον Παπαρηγοπουλο επί λέξη, θεωρώ πως σίγουρα τοποθέτηθηκε στα θεμέλια του Πανεπιστημίου.
Το ότι τοποθετήθηκε στα θεμέλια του Πανεπιστημίου ένα και μόνον ένα τέτοιο μετάλλιο, βάρους περίπου όσο το χρυσό 20δραχμο του 1833, δεν νομίζω ότι αποτελεί κάποιο οικονομικό σκάνδαλο, και συμμερίζομαι την άποψη που λέει ότι μπορεί και να το έφερε μαζί του. 1839, Ελληνικές παραδόσεις, όπου ακόμη σφάζονται κοκκορες στα θεμέλια, η τουλάχιστον μέχρι και πριν 40-50 χρόνια, ο Όθων ακόμη με το πορτραιτο που τον δείχνει νεωτατο κλπ. Μόνον η μεγάλη σπανιότητα του μεταλλίου με μπερδεύει και γιατί δεν έχει εμφανιστεί κι άλλες φορές σε δημοπρασίες.
Τα πορτραιτα που δοκίμασε ο Λανγκε, ξεχωρίζουν με την πρώτη ματια, όπως η άλλη εκδοχή της μισής δραχμής του 1842 από τον Χαγερ. Είναι εκεί, την δεκαετία του ‘40 που ο Όθων Ελληνοποιείται κάπως εμφανισιακά, με την τελική έκδοση του μυστακιου, να φαίνεται πια ξεκάθαρα στο πορτραιτο των αργυρών νομισματων της περιοδου 1851-1855. Αλλά τα ενδιάμεσα πορτραιτα δεν τον ικανοποίησαν και δικαιως κατά την άποψη μου. Αυτό πάντως, προηγείται των προσπαθειών της δεκαετίας του 1840-50. Για τα λίγα στοιχεία που διαθέτουμε, νομίζω το εξαντλήσαμε.
Πέραν της περίπτωσης να μας έδινε κανεις περισσότερες πληροφορίες, όπως πχ ο αριθμός τεμαχίων που εκοπησαν, μένει πια να δούμε ποσο ενδιαφέρον θα δείξουν οι συλλεκτες γι αυτό την ημέρα της δημοπρασίας.
28 γραμμάρια είναι Δημήτρη.
Ζητω συγνώμη για το λάθος που ανεφερα ότι είναι σαν το χρυσό 20δραχμο τότε, κι αν τογραφε η περιγραφή δεν το είδα. Τώρα μου αρέσει ακόμη πιο πολύ Γιώργο!