30/01/24 09:50:47
Ένα νόμισμα στο όνομα του Γεωργίου Α', του βασιλιά των Ελλήνων, που κόπηκε μόλις το 1911, φέρνει την ομορφιά ενός αρχαίου δίδραχμου από τη Λοκρίδα της Μεγάλης Ελλάδας στον 21ο αιώνα.
Το πόσο η κλασική μυθολογία και οι αναρίθμητες εικαστικές αναπαραστάσεις της έχουν γοητεύσει τους καλλιτέχνες, ακόμη και τον τελευταίο καιρό, είναι αναμφισβήτητο γεγονός. Έτσι, πολλά πρόσφατα νομίσματα αποκαλύπτουν - πίσω από την αναμφισβήτητη ομορφιά τους - μια αρχαία και ευγενή καταγωγή που ξεκινά από αρχαίες θεότητες, θρυλικούς χαρακτήρες, φανταστικά ζώα.
Η Ελλάδα αντιπροσωπεύει ένα σαφές παράδειγμα αυτής της συνεχούς μεταφοράς της μυθολογικής εικονογραφίας στη σύγχρονη νομισματοκοπία και ένα από τα πιο ενδιαφέροντα παραδείγματα αποτελεί το δίδραχμα που έκοψε το 1911 ο Γεώργιος Α', βασιλιάς των Ελλήνων (1845-1913, στον θρόνο της Αθήνας από το 1863).
Πιο γνωστός ως Πρίγκιπας Γουίλιαμ, ο Γεώργιος Α' ήταν ο τρίτος γιος του Christian IX της Δανίας , του Οίκου των Glücksburg. είχε ξεκινήσει τη στρατιωτική του σταδιοδρομία στον δανικό στόλο και ανέβηκε στον θρόνο της Ελλάδας στις 30 Μαρτίου 1863.
Η κοπή ενός υπέροχου νομίσματος, ενός διδράχμου σε ασήμι 835 χιλιοστών στους πρόποδες της Λατινικής Νομισματικής Ένωσης που εξακολουθεί να ισχύει (27 mm, βάρος 10 g, ριγέ κοπή) που αντιπροσωπεύει μια από τις πιο όμορφες αναφορές του κλασική νομισματική του 20ου αιώνα.
Σχεδιασμένο από τον ζωγράφο Γεώργιο Ιακωβίδη (1853-1932) , το δίδραχμο δείχνει το γυμνό λαιμό πορτρέτο του ηγεμόνα στον εμπροσθότυπο, στραμμένο προς τα αριστερά, με τις επιγραφές ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α! ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ (GEORGE I KINGS OF THE HELLENE) και στο κάτω μέρος η ημερομηνία 1911 και η υπογραφή του χαράκτη Γ. ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ.
Στην πίσω όψη, της οποίας η μόνη επιγραφή είναι η αξία στο έξεργο (ΔΙΔΡΑΧΜΟΝ) ξεχωρίζει η σκηνή στην οποία η Θέτιδα , προσωποποίηση των νερών του κόσμου και νύμφη που παντρεύοντας τον Πηλέα θα γίνει μητέρα του Αχιλλέα . Η Θέτιδα είναι ξαπλωμένη στα αριστερά, γέρνει με την πλάτη της σε έναν ιππόκαμπο και κρατά την ασπίδα του Αχιλλέα στο χέρι με το τρομακτικό πρόσωπο της Μέδουσας στο κέντρο .
Αυτό το πανέμορφο δίδραχμο, που κόπηκε σε ενάμισι εκατομμύριο κομμάτια από το νομισματοκοπείο του Παρισιού (με το σύμβολο του κερατοειδούς του εργαστηρίου Pessac και του Henri-Auguste-Jules Patey , γενικού χαράκτη από το 1896 έως το 1930), δεν είναι ωστόσο νόμισμα "αδημοσίευτο" για το θέμα του. Μάλιστα, την περίοδο 279-274 π.Χ. είχε κοπεί νόμισμα με σχεδόν πανομοιότυπο θέμα για το ελληνικό βασίλειο της Ηπείρου, στο όνομα του Πύρρου, από το «ιταλικό» νομισματοκοπείο της Λοκρίδας .
Πηγή: Cronaca numismatica
Το πόσο η κλασική μυθολογία και οι αναρίθμητες εικαστικές αναπαραστάσεις της έχουν γοητεύσει τους καλλιτέχνες, ακόμη και τον τελευταίο καιρό, είναι αναμφισβήτητο γεγονός. Έτσι, πολλά πρόσφατα νομίσματα αποκαλύπτουν - πίσω από την αναμφισβήτητη ομορφιά τους - μια αρχαία και ευγενή καταγωγή που ξεκινά από αρχαίες θεότητες, θρυλικούς χαρακτήρες, φανταστικά ζώα.
Η Ελλάδα αντιπροσωπεύει ένα σαφές παράδειγμα αυτής της συνεχούς μεταφοράς της μυθολογικής εικονογραφίας στη σύγχρονη νομισματοκοπία και ένα από τα πιο ενδιαφέροντα παραδείγματα αποτελεί το δίδραχμα που έκοψε το 1911 ο Γεώργιος Α', βασιλιάς των Ελλήνων (1845-1913, στον θρόνο της Αθήνας από το 1863).
Πιο γνωστός ως Πρίγκιπας Γουίλιαμ, ο Γεώργιος Α' ήταν ο τρίτος γιος του Christian IX της Δανίας , του Οίκου των Glücksburg. είχε ξεκινήσει τη στρατιωτική του σταδιοδρομία στον δανικό στόλο και ανέβηκε στον θρόνο της Ελλάδας στις 30 Μαρτίου 1863.
Η κοπή ενός υπέροχου νομίσματος, ενός διδράχμου σε ασήμι 835 χιλιοστών στους πρόποδες της Λατινικής Νομισματικής Ένωσης που εξακολουθεί να ισχύει (27 mm, βάρος 10 g, ριγέ κοπή) που αντιπροσωπεύει μια από τις πιο όμορφες αναφορές του κλασική νομισματική του 20ου αιώνα.
Σχεδιασμένο από τον ζωγράφο Γεώργιο Ιακωβίδη (1853-1932) , το δίδραχμο δείχνει το γυμνό λαιμό πορτρέτο του ηγεμόνα στον εμπροσθότυπο, στραμμένο προς τα αριστερά, με τις επιγραφές ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α! ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ (GEORGE I KINGS OF THE HELLENE) και στο κάτω μέρος η ημερομηνία 1911 και η υπογραφή του χαράκτη Γ. ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ.
Στην πίσω όψη, της οποίας η μόνη επιγραφή είναι η αξία στο έξεργο (ΔΙΔΡΑΧΜΟΝ) ξεχωρίζει η σκηνή στην οποία η Θέτιδα , προσωποποίηση των νερών του κόσμου και νύμφη που παντρεύοντας τον Πηλέα θα γίνει μητέρα του Αχιλλέα . Η Θέτιδα είναι ξαπλωμένη στα αριστερά, γέρνει με την πλάτη της σε έναν ιππόκαμπο και κρατά την ασπίδα του Αχιλλέα στο χέρι με το τρομακτικό πρόσωπο της Μέδουσας στο κέντρο .
Αυτό το πανέμορφο δίδραχμο, που κόπηκε σε ενάμισι εκατομμύριο κομμάτια από το νομισματοκοπείο του Παρισιού (με το σύμβολο του κερατοειδούς του εργαστηρίου Pessac και του Henri-Auguste-Jules Patey , γενικού χαράκτη από το 1896 έως το 1930), δεν είναι ωστόσο νόμισμα "αδημοσίευτο" για το θέμα του. Μάλιστα, την περίοδο 279-274 π.Χ. είχε κοπεί νόμισμα με σχεδόν πανομοιότυπο θέμα για το ελληνικό βασίλειο της Ηπείρου, στο όνομα του Πύρρου, από το «ιταλικό» νομισματοκοπείο της Λοκρίδας .
Πηγή: Cronaca numismatica