Συλλεκτικό Στέκι
Αεροπορικές εκδόσεις - Εκτυπώσιμη έκδοση

+- Συλλεκτικό Στέκι (https://syllektiko-steki.gr)
+-- Φόρουμ: Γραμματόσημα (https://syllektiko-steki.gr/forum-59.html)
+--- Φόρουμ: Ελληνικά γραμματόσημα (https://syllektiko-steki.gr/forum-60.html)
+--- Νήμα: Αεροπορικές εκδόσεις (/thread-1997.html)

Σελίδες: 1 2 3 4 5


Αεροπορικές εκδόσεις - D.Dimitris - 17/01/18 21:37:28

Αεροπορικές  εκδόσεις

22 Οκτωβρίου 1926  Έκδοση "Αεροεσπρέσσο" ή Πατακόνια
Είναι η πρώτη αεροπορική σειρά από τις τρεις, σύμφωνα με σύμβαση που είχε υπογραφεί μεταξύ της Εταιρείας "Αεροεσπρέσσο "και της Ελληνικής κυβέρνησης με διάταγμα στις  5-11-1925  , προνομιακές εκδόσεις της Εταιρείας "Aeroespresso Italiana S.A." για τη διακίνηση της αεροπορικής αλληλογραφίας από την Ελλάδα προς Ιταλία και Τουρκία.
H αρχική  διάρκεια της σύμβασης ήταν εικοσαετής αλλά  το 1931 περιορίστηκε στα 15 χρόνια ( δηλ. μέχρι το 1940).
 Μετά την έκδοση τριών σειρών,  στις 2-11-1933 κυκλοφόρησε, μετά απο καταγγελία της σύμβασης , αεροπορική σειρά απο το Ελληνικό κράτος η οποία ονομάστηκε "ΚΡΑΤΙΚΗ"
Η 1η σειρά είναι γνωστή  ως "Πατακόνια". Τα σχέδια είναι του Α. Γαβαλά και τυπώθηκε στο Μιλάνο της Ιταλίας από τον οίκο των Bestetti & Tumminelli με τη λιθογραφική μέθοδο.
ΚΛΑΣΕΙΣ                      ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ                                               ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ
2 δρχ.                         Υδροπλάνο Svoia                                            360.000
                                   Πάνω απο το Σούνιο
3 δρχ.                      Απο την Ακρόπολη                                             259.350
5 δρχ.                     πάνω απο τον χάρτη                                          360.000
10 δρχ.               πάνω απο τον λόφο  Φιλοπάππου                      208.725
Σειρά 6 αξιών
[attachment=4680]


RE: Αεροπορικές εκδόσεις - nikos11 - 17/01/18 22:14:17

Πολύ ενδιαφέρον Heart , για να το συσχετίσω και λίγο με τα νομίσματα της εποχής, έδινες μία Δήμητρα και έπαιρνες ένα Υδροπλάνο Svoia πάνω από το λόφο Φιλοπάππου.


RE: Αεροπορικές εκδόσεις - D.Dimitris - 17/01/18 22:27:53

Πανέμορφες σειρές αλλά και πανάκριβες εκείνα τα χρόνια .
Η σειρά των πρώτων Ολυμπιακών αγώνων το 1896 π.χ είχε τιμή 19.63 δρχ.


Με 20 δρχ. οικόπεδο στου Φιλοπάππου   Big Grin


RE: Αεροπορικές εκδόσεις - vangelis - 17/01/18 23:52:05

(17/01/18 22:27:53)D.Dimitris Έγραψε:  Πανέμορφες σειρές αλλά και πανάκριβες εκείνα τα χρόνια .
Η σειρά των πρώτων Ολυμπιακών αγώνων το 1896 π.χ είχε τιμή 19.63 δρχ.


Με 20 δρχ. οικόπεδο στου Φιλοπάππου   Big Grin

Σχεδον οσο ενα χρυσο εικοσαρικο του Γεωργιου Α'. Αρκετα λεφτα
Θα "χαλασω" το θεμα ρωτωντας ποιο ελληνικο γραμματοσημο ειχε αραγε την μεγαλυτερη αγοραστικη αξια την εποχη της κυκλοφοριας του; Ειδαμε το 10αρι της αεροεσπρεσο, τα ολυμπιακα. Καποια αλλη γνωμη;


RE: Αεροπορικές εκδόσεις - sac - 18/01/18 00:30:39

Εχμμμ... Savoia(-Marchetti) είναι το εργοστάσιο κατασκευής του αεροπλάνου.

https://en.wikipedia.org/wiki/SIAI-Marchetti

https://en.wikipedia.org/wiki/Aero_Espresso_Italiana

Το μοντέλο που χρησιμοποιούσε η Aero-Espresso:
https://en.wikipedia.org/wiki/Savoia-Marchetti_S.55



Αν έχει κανείς την απορία, γιατί εκείνη την εποχή χρησιμοποιούνταν περισσότερο υδροπλάνα, η απάντηση είναι... γιατί δεν υπήρχαν ακόμα αεροδρόμια...


RE: Αεροπορικές εκδόσεις - D.Dimitris - 18/01/18 21:44:04

2 Μαΐου 1933 Αεροπορική έκδοση "Ζέππελιν"
Είναι  η δεύτερη  έκδοση της εταιρείας "Αeroespresso Italiana". Η έκδοση έγινε με την ευκαιρία της  πρώτης πτήσης στις 29.5.1933 του αερόπλοιου Graf Zeppelin τύπου LZ-127 από το Friedrichshafen της Γερμανίας στη Ρώμη με σκοπό τη συλλογή της αλληλογραφίας που προοριζόταν για τη Νότια Αμερική.
Τυπώθηκε με τη λιθογραφική μέθοδο .Αποσύρθηκε από την κυκλοφορία στις 27.5.1933.

ΚΛΑΣΕΙΣ                      ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ                              ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ
  30 δ.                    Κόκκινο-καρμινόχρωμο                        35.000 
  100 δ.                          Μπλε βαθύ                                      25.000

  120 Δ.                               Καφέ                                            25.000
Σειρά 3 αξιών
Το αερόπλοιο Ζeppelin  LZ 127 πάνω από την Ακρόπολη.

[attachment=4701]


RE: Αεροπορικές εκδόσεις - nikos11 - 18/01/18 22:34:33

Κυκλοφόρησαν δηλαδή μόνο για 25 ημέρες; Άραγε πόσα να πρόλαβαν να διατεθούν;


RE: Αεροπορικές εκδόσεις - D.Dimitris - 18/01/18 23:55:45

Έτσι αναφέρεται στον κατάλογο, πάντως λόγω της μεγάλης ονομαστικής αξίας που είχε η σειρά τα Ελληνικά Ταχυδρομεία πούλησαν μόνο 7.852 σειρές. Τα αποθέματα τα έδωσαν στην Φιλοτελική Ένωση Ρώμης για να τα πουλήσει σε φιλοτελιστές. Η προμήθεια που πήρε η φιλοτελική Ρώμης ήταν 2.500 σειρές.


RE: Αεροπορικές εκδόσεις - sac - 19/01/18 00:29:21

(18/01/18 22:34:33)nikos11 Έγραψε:  Κυκλοφόρησαν δηλαδή μόνο για 25 ημέρες; Άραγε πόσα να πρόλαβαν να διατεθούν;

Για 25 ημέρες και για μια μόνο πτήση!

Άλλωστε, όλη η σειρά άξιζε 12 Ποσειδώνες και μια Δήμητρα. :-))



Δεν είναι απίθανο, από τις 7.852 σειρές που πούλησαν τα ΤΤΤ, τις περισσότερες να τις αγόρασαν συλλέκτες.


(18/01/18 23:55:45)D.Dimitris Έγραψε:  τα Ελληνικά Ταχυδρομεία
Αναχρονισμός, σύντροφε. :-)
(Ξέρω, κάποιος να δώσει μια πιπίλα στον σχολαστικό.)


RE: Αεροπορικές εκδόσεις - ukobke - 19/01/18 13:04:42

Πολύ ενδιαφέροντα αυτά. Άντε να στραφούμε και στο γραμματόσημο...

Καλό θα ήταν Δημήτρη, να έμπαιναν και αξίες (εμπορικές, όχι καταλόγου) για να συσχτίσουμε τα πράγματα καλύτερα στο μυαλό μας.