Τα γερμανικά κράνη των Συνοριοφυλάκων (M35 / 53) (1946-1990))
23/02/21 17:56:17
Καλησπέρα αγαπητοί συν-συλλέκτες!
Μια γενική ιστορία για τα μοντέλα των κρανών της Wehrmacht, είναι σε πολλούς , λιγότερο ή περισσότερο, γνωστή.
Τα τρία βασικότερα μοντέλα ήταν το M35, M40, και M42.
Μετά τον πόλεμο καί όταν δημιουργήθηκε η σημερινή Bundeswehr χρησιμοποιήθηκαν κράνη του αμερικανικού στρατού, όπως και σε πολλά μέλη του NATO.
Όμως κατά την διάρκεια του "Ψυχρού Πολέμου" οι Αμερικανοί βοηθώντας στην οργάνωση αρχικά μιας συνοριοφυλακής (Bundesgrenzschutz ή συντετμημένα BGS ) ζήτησαν το εν λόγω σώμα να συνεχίσει να φορά το κλασσικό κράνος της Wehrmacht για να είναι πιό εύκολη η αναγνώρισή τους από εκείνων της ανατολικής γερμανίας.
Αρχικά χρησιμοποιήθηκαν εναπομείναντα κράνη του Β παγκοσμίου πολέμου (τα μοντέλα M35, M40 και M42 της Wehrmacht), αλλά παράλληλα άρχισαν να κατασκευάζονται νέα με την μορφή του M35 με αρκετές βελτιώσεις.
Έτσι τα κράνη που χρησιμοποιήθηκαν μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1990 φαίνονταν παρόμοια με τα μοντέλα της Wehrmacht, αλλά είχαν σημαντικές διαφορές στην εσωτερική επένδυση του κράνους.
Συνολικά τρεις εκδόσεις αυτού του κράνους της BGS παρήχθησαν μεταξύ 1953 και 1990. Στο παλαιότερο σχέδιο του 1953 (M35 / 53) η επένδυση του κράνους ήταν ψηλότερη και έτσι το κράνος έπεφτε χαμηλότερο στο πρόσωπο του χρήστη από ότι στα κράνη της Wehrmacht. Το τελευταίο μοντέλο κατασκευάστηκε χωρίς τις τυπικές οπές εξαερισμού στα πλαϊνά του κράνους.
Τα κράνη της BGS βάφονταν αρχικά στο χρώμα RAL 6012 -σκούρο πράσινο. Μετά το 1976, το χρώμα ήταν πράσινο RAL 6029.
Υπάρχουν επίσης εκδόσεις παλαιών αλλά και τελευταίων μοντέλων κράνους βαμμένες σε ένα μπλε-γκρι χρώμα.
Τα κράνη της BGS, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που χρησιμοποιίθηκαν από τις αποθήκες της Wehrmacht, ήταν μερικές φορές εφοδιασμένα με τα νέα εσωτερικά εξαρτήματα και ξαναβαμένα, έτσι ώστε πολλά κομμάτια έφατσαν στην υψηλή λειτουργική ηλικία ακόμα και των 50 ετών.
Το ατσάλινο κράνος M35 / 53 φορέθηκε επίσης στο εξωτερικό κατά τη διάρκεια ειρηνευτικών αποστολών. Για παράδειγμα το 1992/93 στην αποστολή του ΟΗΕ «UNTAC» στην Καμπότζη. Τα κράνη που χρησιμοποιήθηκαν βαφτηκαν σε RAL 5012 ανοιχτό μπλε και έφεραν τη συντομογραφία «UN» σε λευκά γράμματα, αριστερά και δεξιά.
Η δερμάτινη επένδυση κράνους M53 (I 53) ειδικά σχεδιασμένη για το BGS το 1953 βασίστηκε στην επένδυση M31 της Reichswehr, η οποία αργότερα χρησιμοποιήθηκε και στα κράνη M35 έως 42.
Μια σαφής κατασκευαστική διαφορά στην εσωτερική επένδυση M53, ήταν η κεντρική βίδα που ήταν προσαρτημένη στο εσωτερικό κέντρο του κελύφους, που συγκρατούσε την επένδυση με ένα μεταλλικό πλέγμα. Στα τα κράνη της Wehrmacht, η εσωτερική επένδυση προσάρτονταν σε τρία σημεία.
Η εσωτερική επένδυση M53 υιοθετήθηκε αργότερα και από τις γερμανικές ένοπλες δυνάμεις αφού το αμερικανικό εσωτερικό μοντέλο είχε αποδειχθεί ανεπαρκές.
Κατασκευαστές του Μ35 / 53 ήταν, μεταξύ άλλων, οι L + S (Linnemann-Schnetzer) και VDN (Vereinigte Deutsche Nickelwerke, Schwerte).
Ακολουθούν φωτογραφίες εποχής των συνοριοφυλάκων.
Μια γενική ιστορία για τα μοντέλα των κρανών της Wehrmacht, είναι σε πολλούς , λιγότερο ή περισσότερο, γνωστή.
Τα τρία βασικότερα μοντέλα ήταν το M35, M40, και M42.
Μετά τον πόλεμο καί όταν δημιουργήθηκε η σημερινή Bundeswehr χρησιμοποιήθηκαν κράνη του αμερικανικού στρατού, όπως και σε πολλά μέλη του NATO.
Όμως κατά την διάρκεια του "Ψυχρού Πολέμου" οι Αμερικανοί βοηθώντας στην οργάνωση αρχικά μιας συνοριοφυλακής (Bundesgrenzschutz ή συντετμημένα BGS ) ζήτησαν το εν λόγω σώμα να συνεχίσει να φορά το κλασσικό κράνος της Wehrmacht για να είναι πιό εύκολη η αναγνώρισή τους από εκείνων της ανατολικής γερμανίας.
Αρχικά χρησιμοποιήθηκαν εναπομείναντα κράνη του Β παγκοσμίου πολέμου (τα μοντέλα M35, M40 και M42 της Wehrmacht), αλλά παράλληλα άρχισαν να κατασκευάζονται νέα με την μορφή του M35 με αρκετές βελτιώσεις.
Έτσι τα κράνη που χρησιμοποιήθηκαν μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1990 φαίνονταν παρόμοια με τα μοντέλα της Wehrmacht, αλλά είχαν σημαντικές διαφορές στην εσωτερική επένδυση του κράνους.
Συνολικά τρεις εκδόσεις αυτού του κράνους της BGS παρήχθησαν μεταξύ 1953 και 1990. Στο παλαιότερο σχέδιο του 1953 (M35 / 53) η επένδυση του κράνους ήταν ψηλότερη και έτσι το κράνος έπεφτε χαμηλότερο στο πρόσωπο του χρήστη από ότι στα κράνη της Wehrmacht. Το τελευταίο μοντέλο κατασκευάστηκε χωρίς τις τυπικές οπές εξαερισμού στα πλαϊνά του κράνους.
Τα κράνη της BGS βάφονταν αρχικά στο χρώμα RAL 6012 -σκούρο πράσινο. Μετά το 1976, το χρώμα ήταν πράσινο RAL 6029.
Υπάρχουν επίσης εκδόσεις παλαιών αλλά και τελευταίων μοντέλων κράνους βαμμένες σε ένα μπλε-γκρι χρώμα.
Τα κράνη της BGS, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που χρησιμοποιίθηκαν από τις αποθήκες της Wehrmacht, ήταν μερικές φορές εφοδιασμένα με τα νέα εσωτερικά εξαρτήματα και ξαναβαμένα, έτσι ώστε πολλά κομμάτια έφατσαν στην υψηλή λειτουργική ηλικία ακόμα και των 50 ετών.
Το ατσάλινο κράνος M35 / 53 φορέθηκε επίσης στο εξωτερικό κατά τη διάρκεια ειρηνευτικών αποστολών. Για παράδειγμα το 1992/93 στην αποστολή του ΟΗΕ «UNTAC» στην Καμπότζη. Τα κράνη που χρησιμοποιήθηκαν βαφτηκαν σε RAL 5012 ανοιχτό μπλε και έφεραν τη συντομογραφία «UN» σε λευκά γράμματα, αριστερά και δεξιά.
Η δερμάτινη επένδυση κράνους M53 (I 53) ειδικά σχεδιασμένη για το BGS το 1953 βασίστηκε στην επένδυση M31 της Reichswehr, η οποία αργότερα χρησιμοποιήθηκε και στα κράνη M35 έως 42.
Μια σαφής κατασκευαστική διαφορά στην εσωτερική επένδυση M53, ήταν η κεντρική βίδα που ήταν προσαρτημένη στο εσωτερικό κέντρο του κελύφους, που συγκρατούσε την επένδυση με ένα μεταλλικό πλέγμα. Στα τα κράνη της Wehrmacht, η εσωτερική επένδυση προσάρτονταν σε τρία σημεία.
Η εσωτερική επένδυση M53 υιοθετήθηκε αργότερα και από τις γερμανικές ένοπλες δυνάμεις αφού το αμερικανικό εσωτερικό μοντέλο είχε αποδειχθεί ανεπαρκές.
Κατασκευαστές του Μ35 / 53 ήταν, μεταξύ άλλων, οι L + S (Linnemann-Schnetzer) και VDN (Vereinigte Deutsche Nickelwerke, Schwerte).
Ακολουθούν φωτογραφίες εποχής των συνοριοφυλάκων.
23/02/21 17:58:33
23/02/21 23:31:26
Πάρα πολύ ωραία η παρουσίαση σου για κράνη των Γερμανών Συνοριοφυλάκων.
Στην πρώτη φωτογραφία οι γυαλισμένες αρβύλες κλέβουν την παράσταση.
Στην πρώτη φωτογραφία οι γυαλισμένες αρβύλες κλέβουν την παράσταση.
24/02/21 03:30:32
Σε ευχαριστούμε Ντίνο για την παρουσίαση και τις φωτογραφίες!
24/02/21 12:46:22
(24/02/21 03:30:32)nikos11 Έγραψε: Σε ευχαριστούμε Ντίνο για την παρουσίαση και τις φωτογραφίες!
Ευχαριστώ Νίκο. Είναι ενδιαφέρον θέμα και δεν το γνωρίζουν όλοι.
Επίσης αυτά τα κράνη είναι πλέον συλλεκτικά και οι τιμές τους από το 2019 μέχρι το 2021 έχουν αυξηθεί πολύ.
Από 30-50 € τα έβρισκες και τώρα κοστίζουν 100 με 150. Κάποια μοντέλα δε έφτασαν τα 300!!!
Άσε που δεν τα βρίσκεις και εύκολα πλέον.
24/02/21 12:46:52
24/02/21 19:44:17
Ενδιαφέροντα όλα αυτά, αλλά εγώ (λόγω ασχετίλας) δεν μπορώ να τα παρακολουθήσω...
26/02/21 10:48:51
(24/02/21 19:44:17)sac Έγραψε: Ενδιαφέροντα όλα αυτά, αλλά εγώ (λόγω ασχετίλας) δεν μπορώ να τα παρακολουθήσω...
Καλημέρα φίλε μου!
Και εμείς όλοι ως άσχετοι ξεκινήσαμε. Και εκείνα τα χρόνια δεν υπήρχε καν ίντερνετ ούτε φυσικά φόρουμ.
Υπήρχαν λιγοστά ξενόγλωσσα βιβλία και από εκεί αρχίσαμε να μαζεύουμε τις πρώτες πληροφορίες.
Αυτό που μας οδηγούσε ήταν η αγάπη για τα συγκεκριμένα αντικείμενα.
Ο μόνος τρόπος για να αρχίσει κανείς συλλογή με μιλιτάρια ήταν το Μοναστηράκι, οι συγγενείς και κανένα ταξίδι στο εξωτερικό σε ειδικευμένα μαγαζιά. Η δεκαετία του 80 ήταν άσχημη από πολλές απόψεις αλλά κυρίως γιατί η αγορά κατακλύστηκε από κόπιες. ειδικά όλα τα μετάλλια είχαν την τιμητική τους. Αυτό που βοηθούσε ήταν η εμπειρία και η επαφή με γνήσια κομμάτια.
Με την εποχή και εξέλιξη του ίντερνετ τα πράγματα απλοποιήθηκαν πάρα πολύ.
Οι γνώσεις για όλα τα αντικείμενα αλλά και φωτογραφίες και τεχνικές παραγωγής είναι πια διαθέσιμα σε οποιονδήποτε.
Σε περίπτωση αμφιβολιών για την γνησιότητα κάποιων αντικειμένων υπάρχουν πια φόρουμ συλλεκτών ειδικά στο εξωτερικό που σε προστατεύουν από απάτες.
Η "ασχετίλα" λοιπόν που αναφέρεις είναι θέμα απλά ενδιαφέροντος.
Και φυσικά ο κάθε συλλέκτης έχει τον δικό του τομέα ενδιαφέροντος. εγώ π.χ. είμαι άσχετος σε θέματα νομισμάτων αλλά όποτε μπορώ διαβάζω αναρτήσεις και μαθαίνω πληροφορίες γιατί σαν θέμα μπορεί να μην είναι στα πλαίσια του τι συλλέγω, αλλά παραμένει γοητευτικό ιστορικά έτσι κι αλλιώς. Το να μοιράζουμε την γνώση που έχουμε είναι εν τέλη το πιο σημαντικό.
26/02/21 13:13:24
(26/02/21 10:48:51)Dinos65 Έγραψε: εγώ π.χ. είμαι άσχετος σε θέματα νομισμάτων αλλά όποτε μπορώ διαβάζω αναρτήσεις και μαθαίνω πληροφορίες γιατί σαν θέμα μπορεί να μην είναι στα πλαίσια του τι συλλέγω, αλλά παραμένει γοητευτικό ιστορικά έτσι κι αλλιώς. Το να μοιράζουμε την γνώση που έχουμε είναι εν τέλη το πιο σημαντικό.
Αυτό ακριβώς. :-) Μ' αρέσει να τα χαζεύω, αλλά δεν έχω τίποτα να σχολιάσω. :-))))
Νήματα που είναι πιθανώς σχετικά...
Νήμα / Συγραφέας
Απαντήσεις
Θεάσεις
Τελευταία ανάρτηση
Χρήστες που παρακολουθούν το Νήμα: 6 Επισκέπτες
© Συλλεκτικό Στέκι 2018
Designed & Developed by NeuroSynthesis