ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΛΤΑ 2025
09/02/25 13:54:43
Καλή χρονιά να έχουμε.
Τα ΕΛΤΑ κυκλοφόρησαν στις 29 Ιανουαρίου την πρώτη τους Αναμνηστική έκδοση για το 2025 «Εμβληματικοί Δημιουργοί Ελληνικού Γραμματοσήμου» που είναι αφιερωμένη σε τρεις σημαντικούς δημιουργούς γραμματοσήμων.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΣΚΙΝΗΣ (1891-1947)
Ο Δημήτρης Μπισκίνης έζησε στο μεταίχμιο που ορίζεται από την ρεαλιστική κλασικίζουσα παράδοση του 19ου αιώνα και την ανατρεπτικότητα του 20ού. Γεννήθηκε στην Πάτρα το 1891 και πήρε τα πρώτα μαθήματα ζωγραφικής στο εργαστήρι του παππού του, αγιογράφου Γιώργη Ζωγράφου. Το 1901 εγγράφεται στην Σχολή Καλών Τεχνών και παίρνει τα πρώτα μαθήματα στα εργαστήρια των Γεωργίου Ροϊλού και Κωνσταντίνου Βολανάκη. Εγκαταλείπει όμως τη Σχολή και επανέρχεται το 1906, αυτή τη φορά στα εργαστήρια των Δημητρίου Γερανιώτη και Γεωργίου Ιακωβίδη. Αποσπά όλα τα βραβεία της Σχολής και το 1914 κερδίζει την Αβερώφεια υποτροφία την οποία χρησιμοποίησε για σπουδές στην Académie Julian και Académie de la Grande Chaumière του Παρισιού. Η δουλειά του αναγνωρίζεται πολύ γρήγορα στη γαλλική πρωτεύουσα και έτσι πετυχαίνει τη συμμετοχή του στο «Salon des Artistes Français», με 4 έργα.
Το έργο του εμπνέεται κυρίως από μυθολογικά και θρησκευτικά θέματα. Η τέχνη του κινείται ανάμεσα στον Συμβολισμό και την Αλληγορία. Ωστόσο, είτε στις θρησκευτικές είτε στις μυθολογικές παραστάσεις, εκείνο που κυριαρχεί είναι η έμφαση στη συνθετική αρτιότητα της εικόνας, την οποία ο Μπισκίνης θεωρεί προτεραιότητα του ζωγράφου.
Το 1928 διορίζεται καθηγητής της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.
Η συνεργασία του με τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ξεκινά με τις επετειακές εκδόσεις γραμματοσήμων για την Ελληνική Επανάσταση, για τις οποίες μελέτησε και σχεδίασε τα διακοσμητικά στοιχεία. Το 1933 και το 1935 του ανατίθενται οι εκδόσεις της «Δημοκρατίας» και η «Μυθολογική» αντιστοίχως. Εδώ ο Μπισκίνης -μέσα στο πλαίσιο του «Συμβολισμού»- μας προτείνει το αρχαίο πρότυπο με νέους όρους.
Ο ίδιος θεωρούσε τη «Μυθολογική» ως ένα από τα ωραιότερα έργα του. Πράγματι, στο παγκόσμιο φιλοτελικό συνέδριο του Μπουένος Άιρες, το 1951, η «Μυθολογική» κέρδισε το Α΄ βραβείο των ωραιότερων γραμματοσήμων του κόσμου.
Δυστυχώς, 4 χρόνια μετά τον πρόωρο θάνατό του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΛΗΝΟΣ (1894 – 1957)
Ο Γιάννης Κεφαλληνός γεννήθηκε το 1894 στην Αλεξάνδρεια. Το 1912 αποφοίτησε από το Αβερώφειο Γυμνάσιο και εγγράφηκε στο Πολυτεχνείο της Γάνδης για να σπουδάσει μηχανικός. Τον επόμενο χρόνο, όμως, εγκατέλειψε τις σπουδές του για να εγκατασταθεί στο Παρίσι και να σπουδάσει αρχικά στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και κατόπιν σε ελεύθερη Ακαδημία ζωγραφικής. Το 1920 ολοκλήρωσε τις σπουδές του και το 1931 ανέλαβε στην Ελλάδα πλέον την έδρα της Χαρακτικής στην ΑΣΚΤ.
Ο Κεφαλληνός υπήρξε ο αναμορφωτής του τμήματος της Χαρακτικής. Πήρε τη πρωτοβουλία να οργανώσει το εργαστήριο Τυπογραφίας, επειδή πίστευε ότι η εφαρμογή της Χαρακτικής δεν εξαντλείται μόνο στη Τέχνη του Βιβλίου, αλλά επεκτείνεται σε κάθε λογής έντυπο, μικρό ή μεγάλο, δημόσιο ή ιδιωτικό, επίσημο ή αγοραίο. Τίποτα δεν θεωρούσε ανάξιο προσοχής ή μελέτης.
Η συνεργασία του με τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ξεκίνησε με τη σχεδίαση της έκδοσης για τα «75 χρόνια της UPU». Στην Ελλάδα ο διαγωνισμός που προκηρύχθηκε για τον σκοπό αυτό δεν απέδωσε, αλλά ούτε και η επανάληψη του διαγωνισμού. Τότε, με πρόταση του Ιστορικού Τέχνης Παντελή Πρεβελάκη, κλήθηκε ο Κεφαλληνός να αναλάβει τη σχεδίαση. Παρ’ όλες τις αναμενόμενες καθυστερήσεις της παρουσίασης, το γραμματόσημο αυτό έγινε η αιτία να τιμηθεί η χώρα δύο φορές. Πρώτα με τη βράβευση του το 1950 ως το ωραιότερο γραμματόσημο από όσα εκδόθηκαν σε όλο το κόσμο για να τιμηθεί η επέτειος, και κατόπιν με το χαρακτηρισμό του ως ένα από τα δέκα ωραιότερα γραμματόσημα της χρονιάς, από τη φιλοτελική επιθεώρηση Stamp Collector’s Annual του Λονδίνου.
Κατά τη διάρκεια της τετράχρονης θητείας του Πρεβελάκη στο Γνωμοδοτικό Συμβούλιο και με τη δική του παρακίνηση ο Κεφαλληνός σχεδίασε τις εκδόσεις του «Αποστόλου Παύλου», της «Ανασυγκροτήσεως», των «Εθνικών Προϊόντων» και της «Αρχαίας Τέχνης», προωθώντας το μήνυμα του επαναπροσδιορισμού της ιστορικής και αισθητικής συνέχειας της ελληνικής τέχνης.
O Γιάννης Kεφαλληνός, με το κύρος της τέχνης του, μας κληροδότησε ένα άρτιο αισθητικά έργο, ειδικά για το ελληνικό γραμματόσημο. Στη κληρονομιά αυτή υπολογίζεται η αξία της διδασκαλίας του και του παραδείγματος του, με το οποίο καλλιεργήθηκαν γενιές νέων χαρακτών.
Α. ΤΑΣΣΟΣ (1914 – 1985)
Ο Τάσσος Αλεβίζος γεννήθηκε στη Λευκοχώρα Μεσσηνίας το 1914. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ζωγραφική στα εργαστήρια του Θωμά Θωμόπουλου και του Κωνσταντίνου Παρθένη, ενώ στη χαρακτική ήταν ένας από τους πρώτους μαθητές του Γιάννη Κεφαλληνού. ΄Ηδη στα πρώτα του χαρακτικά υπογράφει με το όνομα «Τάσος» και αργότερα με το «Α. Τάσσος», το οποίο έκτοτε διατηρεί.
Στη δεκαετία του ’50 στράφηκε στην έγχρωμη ξυλογραφία. Από τη δεκαετία του ’60, η θεματογραφία του άρχισε να επικεντρώνεται στην απόδοση της ανθρώπινης μορφής, εγκαταλείποντας σταδιακά το χρώμα. Από τότε δούλεψε με όλο και μεγαλύτερες πλάκες ξύλου και άρχισε να δημιουργεί θεματικές ενότητες μνημειακού χαρακτήρα. Είναι η περίοδος που ο ίδιος ονόμασε «Άσπρο-Μαύρο».
Η συνεργασία του Α. Τάσσου με τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ξεκίνησε το 1954.
Στις 58 εκδόσεις γραμματοσήμων που σχεδίασε έως το 1967 κατάφερε να αποτυπώσει το απόσταγμα των αρχαιοελληνικών και βυζαντινών καταβολών της τέχνης του.
Η μελέτη της Κρητικής Σχολής της Βυζαντινής εικονογραφίας, με την αυστηρότητα και τη λιτότητά της, του παρείχε τη δυνατότητα να αποτυπώνει το ουσιώδες.
Στα γραμματόσημά του αφαιρούσε οτιδήποτε θα μπορούσε να είναι επιζήμιο για την ευκρίνεια, επιτυγχάνοντας να δημιουργήσει ένα έργο με τους κανόνες που το ίδιο απαιτεί και με δυσκολότερο από αυτούς τους κανόνες τον ελάχιστο χώρο. Παράλληλα, η συνεισφορά του Τάσσου στην αλλαγή των τεχνικών δεδομένων και στη μετάβαση από την μονόχρωμη στην πολύχρωμη εικόνα υπήρξε καθοριστική.
Χάρη στο προσωπικό καλλιτεχνικό του ύφος και στην τεχνική του αρτιότητα, το ελληνικό γραμματόσημο απέκτησε ταυτότητα, διατηρώντας όλα τα χαρακτηριστικά που αξιώνονται από ένα πραγματικό έργο τέχνης και εξασφαλίζοντας άμεση αναγνωρισιμότητα ανάμεσα σε εκατοντάδες εκδόσεις του παγκόσμιου φιλοτελικού γίγνεσθαι, αποσπώντας πλήθος διακρίσεων.
Η προσφορά του υπήρξε τόσο μεγάλη ώστε η ιστορία του ελληνικού γραμματοσήμου έχει πλέον χωριστεί στην προ Τάσσου και μετά Τάσσο περίοδο.
Η σειρά θα διατίθεται από τα Ταχ. Καταστήματα μέχρι 27 Ιαουαρίου 2027
Μέθοδος εκτύπωσης: Πολυχρωμία (οffset)
1η/2025 - Μονή Σειρά Γραμματοσήμων «Εμβληματικοί Δημιουργοί Ελληνικού Γραμματοσήμου» προς 4,90 €
ΚΛΑΣΕΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ
0,70 € Α. Τάσσος (1914-1985) 20.000
1,20 € Δημήτριος Μπισκίνης (1891-1947) 40.000
3,00 € Γιάννης Κεφαλληνός (1894-1957) 40.000
Σειρά 3 αξιών
1η/2025 Αριθμημένο Φυλλαράκι Σειράς Γραμματοσήμων (5.000 τεμ.) προς 4,90 €
1η/2025 - Φάκελος Πρώτης Ημέρας Κυκλοφορίας (2.800 τεμ) προς 8,00 €
Τα ΕΛΤΑ κυκλοφόρησαν στις 29 Ιανουαρίου την πρώτη τους Αναμνηστική έκδοση για το 2025 «Εμβληματικοί Δημιουργοί Ελληνικού Γραμματοσήμου» που είναι αφιερωμένη σε τρεις σημαντικούς δημιουργούς γραμματοσήμων.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΣΚΙΝΗΣ (1891-1947)
Ο Δημήτρης Μπισκίνης έζησε στο μεταίχμιο που ορίζεται από την ρεαλιστική κλασικίζουσα παράδοση του 19ου αιώνα και την ανατρεπτικότητα του 20ού. Γεννήθηκε στην Πάτρα το 1891 και πήρε τα πρώτα μαθήματα ζωγραφικής στο εργαστήρι του παππού του, αγιογράφου Γιώργη Ζωγράφου. Το 1901 εγγράφεται στην Σχολή Καλών Τεχνών και παίρνει τα πρώτα μαθήματα στα εργαστήρια των Γεωργίου Ροϊλού και Κωνσταντίνου Βολανάκη. Εγκαταλείπει όμως τη Σχολή και επανέρχεται το 1906, αυτή τη φορά στα εργαστήρια των Δημητρίου Γερανιώτη και Γεωργίου Ιακωβίδη. Αποσπά όλα τα βραβεία της Σχολής και το 1914 κερδίζει την Αβερώφεια υποτροφία την οποία χρησιμοποίησε για σπουδές στην Académie Julian και Académie de la Grande Chaumière του Παρισιού. Η δουλειά του αναγνωρίζεται πολύ γρήγορα στη γαλλική πρωτεύουσα και έτσι πετυχαίνει τη συμμετοχή του στο «Salon des Artistes Français», με 4 έργα.
Το έργο του εμπνέεται κυρίως από μυθολογικά και θρησκευτικά θέματα. Η τέχνη του κινείται ανάμεσα στον Συμβολισμό και την Αλληγορία. Ωστόσο, είτε στις θρησκευτικές είτε στις μυθολογικές παραστάσεις, εκείνο που κυριαρχεί είναι η έμφαση στη συνθετική αρτιότητα της εικόνας, την οποία ο Μπισκίνης θεωρεί προτεραιότητα του ζωγράφου.
Το 1928 διορίζεται καθηγητής της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.
Η συνεργασία του με τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ξεκινά με τις επετειακές εκδόσεις γραμματοσήμων για την Ελληνική Επανάσταση, για τις οποίες μελέτησε και σχεδίασε τα διακοσμητικά στοιχεία. Το 1933 και το 1935 του ανατίθενται οι εκδόσεις της «Δημοκρατίας» και η «Μυθολογική» αντιστοίχως. Εδώ ο Μπισκίνης -μέσα στο πλαίσιο του «Συμβολισμού»- μας προτείνει το αρχαίο πρότυπο με νέους όρους.
Ο ίδιος θεωρούσε τη «Μυθολογική» ως ένα από τα ωραιότερα έργα του. Πράγματι, στο παγκόσμιο φιλοτελικό συνέδριο του Μπουένος Άιρες, το 1951, η «Μυθολογική» κέρδισε το Α΄ βραβείο των ωραιότερων γραμματοσήμων του κόσμου.
Δυστυχώς, 4 χρόνια μετά τον πρόωρο θάνατό του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΛΗΝΟΣ (1894 – 1957)
Ο Γιάννης Κεφαλληνός γεννήθηκε το 1894 στην Αλεξάνδρεια. Το 1912 αποφοίτησε από το Αβερώφειο Γυμνάσιο και εγγράφηκε στο Πολυτεχνείο της Γάνδης για να σπουδάσει μηχανικός. Τον επόμενο χρόνο, όμως, εγκατέλειψε τις σπουδές του για να εγκατασταθεί στο Παρίσι και να σπουδάσει αρχικά στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και κατόπιν σε ελεύθερη Ακαδημία ζωγραφικής. Το 1920 ολοκλήρωσε τις σπουδές του και το 1931 ανέλαβε στην Ελλάδα πλέον την έδρα της Χαρακτικής στην ΑΣΚΤ.
Ο Κεφαλληνός υπήρξε ο αναμορφωτής του τμήματος της Χαρακτικής. Πήρε τη πρωτοβουλία να οργανώσει το εργαστήριο Τυπογραφίας, επειδή πίστευε ότι η εφαρμογή της Χαρακτικής δεν εξαντλείται μόνο στη Τέχνη του Βιβλίου, αλλά επεκτείνεται σε κάθε λογής έντυπο, μικρό ή μεγάλο, δημόσιο ή ιδιωτικό, επίσημο ή αγοραίο. Τίποτα δεν θεωρούσε ανάξιο προσοχής ή μελέτης.
Η συνεργασία του με τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ξεκίνησε με τη σχεδίαση της έκδοσης για τα «75 χρόνια της UPU». Στην Ελλάδα ο διαγωνισμός που προκηρύχθηκε για τον σκοπό αυτό δεν απέδωσε, αλλά ούτε και η επανάληψη του διαγωνισμού. Τότε, με πρόταση του Ιστορικού Τέχνης Παντελή Πρεβελάκη, κλήθηκε ο Κεφαλληνός να αναλάβει τη σχεδίαση. Παρ’ όλες τις αναμενόμενες καθυστερήσεις της παρουσίασης, το γραμματόσημο αυτό έγινε η αιτία να τιμηθεί η χώρα δύο φορές. Πρώτα με τη βράβευση του το 1950 ως το ωραιότερο γραμματόσημο από όσα εκδόθηκαν σε όλο το κόσμο για να τιμηθεί η επέτειος, και κατόπιν με το χαρακτηρισμό του ως ένα από τα δέκα ωραιότερα γραμματόσημα της χρονιάς, από τη φιλοτελική επιθεώρηση Stamp Collector’s Annual του Λονδίνου.
Κατά τη διάρκεια της τετράχρονης θητείας του Πρεβελάκη στο Γνωμοδοτικό Συμβούλιο και με τη δική του παρακίνηση ο Κεφαλληνός σχεδίασε τις εκδόσεις του «Αποστόλου Παύλου», της «Ανασυγκροτήσεως», των «Εθνικών Προϊόντων» και της «Αρχαίας Τέχνης», προωθώντας το μήνυμα του επαναπροσδιορισμού της ιστορικής και αισθητικής συνέχειας της ελληνικής τέχνης.
O Γιάννης Kεφαλληνός, με το κύρος της τέχνης του, μας κληροδότησε ένα άρτιο αισθητικά έργο, ειδικά για το ελληνικό γραμματόσημο. Στη κληρονομιά αυτή υπολογίζεται η αξία της διδασκαλίας του και του παραδείγματος του, με το οποίο καλλιεργήθηκαν γενιές νέων χαρακτών.
Α. ΤΑΣΣΟΣ (1914 – 1985)
Ο Τάσσος Αλεβίζος γεννήθηκε στη Λευκοχώρα Μεσσηνίας το 1914. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ζωγραφική στα εργαστήρια του Θωμά Θωμόπουλου και του Κωνσταντίνου Παρθένη, ενώ στη χαρακτική ήταν ένας από τους πρώτους μαθητές του Γιάννη Κεφαλληνού. ΄Ηδη στα πρώτα του χαρακτικά υπογράφει με το όνομα «Τάσος» και αργότερα με το «Α. Τάσσος», το οποίο έκτοτε διατηρεί.
Στη δεκαετία του ’50 στράφηκε στην έγχρωμη ξυλογραφία. Από τη δεκαετία του ’60, η θεματογραφία του άρχισε να επικεντρώνεται στην απόδοση της ανθρώπινης μορφής, εγκαταλείποντας σταδιακά το χρώμα. Από τότε δούλεψε με όλο και μεγαλύτερες πλάκες ξύλου και άρχισε να δημιουργεί θεματικές ενότητες μνημειακού χαρακτήρα. Είναι η περίοδος που ο ίδιος ονόμασε «Άσπρο-Μαύρο».
Η συνεργασία του Α. Τάσσου με τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ξεκίνησε το 1954.
Στις 58 εκδόσεις γραμματοσήμων που σχεδίασε έως το 1967 κατάφερε να αποτυπώσει το απόσταγμα των αρχαιοελληνικών και βυζαντινών καταβολών της τέχνης του.
Η μελέτη της Κρητικής Σχολής της Βυζαντινής εικονογραφίας, με την αυστηρότητα και τη λιτότητά της, του παρείχε τη δυνατότητα να αποτυπώνει το ουσιώδες.
Στα γραμματόσημά του αφαιρούσε οτιδήποτε θα μπορούσε να είναι επιζήμιο για την ευκρίνεια, επιτυγχάνοντας να δημιουργήσει ένα έργο με τους κανόνες που το ίδιο απαιτεί και με δυσκολότερο από αυτούς τους κανόνες τον ελάχιστο χώρο. Παράλληλα, η συνεισφορά του Τάσσου στην αλλαγή των τεχνικών δεδομένων και στη μετάβαση από την μονόχρωμη στην πολύχρωμη εικόνα υπήρξε καθοριστική.
Χάρη στο προσωπικό καλλιτεχνικό του ύφος και στην τεχνική του αρτιότητα, το ελληνικό γραμματόσημο απέκτησε ταυτότητα, διατηρώντας όλα τα χαρακτηριστικά που αξιώνονται από ένα πραγματικό έργο τέχνης και εξασφαλίζοντας άμεση αναγνωρισιμότητα ανάμεσα σε εκατοντάδες εκδόσεις του παγκόσμιου φιλοτελικού γίγνεσθαι, αποσπώντας πλήθος διακρίσεων.
Η προσφορά του υπήρξε τόσο μεγάλη ώστε η ιστορία του ελληνικού γραμματοσήμου έχει πλέον χωριστεί στην προ Τάσσου και μετά Τάσσο περίοδο.
Η σειρά θα διατίθεται από τα Ταχ. Καταστήματα μέχρι 27 Ιαουαρίου 2027
Μέθοδος εκτύπωσης: Πολυχρωμία (οffset)
1η/2025 - Μονή Σειρά Γραμματοσήμων «Εμβληματικοί Δημιουργοί Ελληνικού Γραμματοσήμου» προς 4,90 €
ΚΛΑΣΕΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ
0,70 € Α. Τάσσος (1914-1985) 20.000
1,20 € Δημήτριος Μπισκίνης (1891-1947) 40.000
3,00 € Γιάννης Κεφαλληνός (1894-1957) 40.000
Σειρά 3 αξιών
1η/2025 Αριθμημένο Φυλλαράκι Σειράς Γραμματοσήμων (5.000 τεμ.) προς 4,90 €
1η/2025 - Φάκελος Πρώτης Ημέρας Κυκλοφορίας (2.800 τεμ) προς 8,00 €
09/02/25 21:32:13
Πολύ όμορφη αυτή η αναμνηστική έκδοση. Ο Κεφαλληνός είναι από τους αγαπημένους μου χαράκτες και η χαλκογραφική σειρά της Ανασυγκρότησης η αγαπημένη μου μεταπολεμική σειρά στα Ελληνικά γραμματόσημα. Καλό βράδυ.
I scream, you scream, we all scream, for ice cream.
09/02/25 22:00:09
(09/02/25 21:32:13)wavelet Έγραψε: Πολύ όμορφη αυτή η αναμνηστική έκδοση. Ο Κεφαλληνός είναι από τους αγαπημένους μου χαράκτες και η χαλκογραφική σειρά της Ανασυγκρότησης η αγαπημένη μου μεταπολεμική σειρά στα Ελληνικά γραμματόσημα. Καλό βράδυ.ΕΚΔΟΣΕΙΣ 1950 – 1959
Δεύτερη σελίδα.
10/02/25 07:38:30
(09/02/25 22:00:09)D.Dimitris Έγραψε:(09/02/25 21:32:13)wavelet Έγραψε: Πολύ όμορφη αυτή η αναμνηστική έκδοση. Ο Κεφαλληνός είναι από τους αγαπημένους μου χαράκτες και η χαλκογραφική σειρά της Ανασυγκρότησης η αγαπημένη μου μεταπολεμική σειρά στα Ελληνικά γραμματόσημα. Καλό βράδυ.ΕΚΔΟΣΕΙΣ 1950 – 1959
Δεύτερη σελίδα.
Ναι, πολύ όμορφη ανασκόπηση, όπως οι αεροπορικές σειρές, Δημήτρη. Έχω και εγώ μια μεγάλη συλλογή από Ελληνικά (και Κυπριακά) γραμματόσημα. Που και που προσθέτω καμία σειρά (από Δημοπρασίες) που μου λείπουν, ιδιαίτερα στις Νέες Χώρες.
Καλημέρα και καλή εβδομάδα.
I scream, you scream, we all scream, for ice cream.
10/02/25 23:38:40
Άφησε εποχή και έργο ο Καθένας τους, τότε που το γραμματόσημο είχε άλλη γοητεία!
Νήματα που είναι πιθανώς σχετικά...
Νήμα / Συγραφέας
Απαντήσεις
Θεάσεις
Τελευταία ανάρτηση
Χρήστες που παρακολουθούν το Νήμα: 7 Επισκέπτες
© Συλλεκτικό Στέκι 2018
Designed & Developed by NeuroSynthesis