1 λεπτο 1828 πλαστο
04/04/17 21:30:47
ο χαλκος σιγουρα σκληρενει με την σφυριλατηση! πολυ πιθανον τα φυλα χαλκου μετα τη χυτευση τους σε καλουπια να περνουσαν απο ενα μηχανημα εξελασης με κυλινδρους η να τα σφυριλατουσαν χτυποντας τα με σφυρι οποτε επαιρναν μια καποια σκληροτητα! θεωρω ομως χωρις να μπορω να το υποστηριξω με επιχειρηματα μιας και δεν το εχω συζητησει με καποιον που να γνωριζει περισσοτερα απο μεταλουργια, οτι τα νομισματα επαιρναν καποια σκληροτητα και απο το ιδιο το χτυπημα της σφραγισης το οποιο ηταν πολυ δυνατο!
τελος συμφωνω με τον ορφεα το βαρος και το αν λυγιζει το νομισμα δεν ειναι ασφαλεις τροποι διακρισης των πλαστων! ειδικα στο καποδιστρια πιστευω οτι το πιο βασικο μετα απο την εικονα που παρουσιαζει ενα νομισμα ειναι καποια επαναλαμβανομενα χαρακτηριστικα δε μπορει δηλαδη σε ολα τα δειγματα ενος μονολεπτου οπως αυτο να υπαρχει τρυπιτσα εκει στο λεπτα συνηθως οι τρυπες ειναι ελατωμα δισκου και μπορει να υπαρχουν τυχαια σε ενα νομισμα οχι σε ολα της ποικιλιας!
τελος συμφωνω με τον ορφεα το βαρος και το αν λυγιζει το νομισμα δεν ειναι ασφαλεις τροποι διακρισης των πλαστων! ειδικα στο καποδιστρια πιστευω οτι το πιο βασικο μετα απο την εικονα που παρουσιαζει ενα νομισμα ειναι καποια επαναλαμβανομενα χαρακτηριστικα δε μπορει δηλαδη σε ολα τα δειγματα ενος μονολεπτου οπως αυτο να υπαρχει τρυπιτσα εκει στο λεπτα συνηθως οι τρυπες ειναι ελατωμα δισκου και μπορει να υπαρχουν τυχαια σε ενα νομισμα οχι σε ολα της ποικιλιας!
04/04/17 23:43:57
Συμφωνώ με τον Θωμά.
Είναι γνωστό ότι σε κάθε χαλκουργείο υπάρχει απαραίτητα και ένα καμίνι. Σφυρηλατώντας τον χαλκό για την κατασκευή κάποιου αντικειμένου, αυτός σκληραίνει και δεν μπορεί να δουλευτεί. Μπαίνει στο καμίνι και με την θερμοκρασία μαλακώνει, οπότε μπορεί να συνεχιστεί η σφυρηλάτηση.
Είναι σίγουρο ότι με την εξέλαση σε κυλίνδρους αυξάνεται λίγο η σκληρότητα, αλλά δεν είμαστε σίγουροι, όπως λέει και ο Θωμάς, αν γινόταν αυτή η διαδικασία. Η σκληρότητα αυξάνεται περισότερο με το χτύπημα στην πρέσα κατά την κοπή του νομίσματος.
Στα πλαστά, η θερμοκρασία που έχει το μέταλλο κατά την χύτευση, κρατά το νόμισμα μαλακό μετά το βγάλσιμο από τα καλούπια και έτσι είναι ευκολότερο το λύγισμά του. Βέβαια κάποια από τα πλαστά που είχαν μεγαλύτερο πάχος (λόγω των πρωτόγονων συνθηκών χύτευσης), δεν λύγιζαν με τίποτα.
Aλλα σημεία εκτός των αναφερομένων από τον Θωμά, είναι οι διαφορές στον σταυρό, στα φτερά (κυρίως στα δεξιά) κλπ κλπ.
Ετσι για την Ιστορία, πριν μερικές δεκαετίες, άνθρωποι της ΠΝΕ εντόπισαν τον Ιταλό που έφτιαχνε τα πλαστά μονόλεπτα (Ch. 112. G-h), με πρωτόγονες συνθήκες, χυτά, σε λαστιχένια καλούπια.
Μετά το "ντου" που έγινε στο μαγαζί του, φοβήθηκε και σταμάτησε πρόωρα και άδοξα, παραδίδοντας μάλιστα και τα λαστιχένια καλούπια που χρησιμοποιούσε, τα οποία υπήρχαν στην ΠΝΕ μέχρι και το 2004-2005.
ορφεας
Είναι γνωστό ότι σε κάθε χαλκουργείο υπάρχει απαραίτητα και ένα καμίνι. Σφυρηλατώντας τον χαλκό για την κατασκευή κάποιου αντικειμένου, αυτός σκληραίνει και δεν μπορεί να δουλευτεί. Μπαίνει στο καμίνι και με την θερμοκρασία μαλακώνει, οπότε μπορεί να συνεχιστεί η σφυρηλάτηση.
Είναι σίγουρο ότι με την εξέλαση σε κυλίνδρους αυξάνεται λίγο η σκληρότητα, αλλά δεν είμαστε σίγουροι, όπως λέει και ο Θωμάς, αν γινόταν αυτή η διαδικασία. Η σκληρότητα αυξάνεται περισότερο με το χτύπημα στην πρέσα κατά την κοπή του νομίσματος.
Στα πλαστά, η θερμοκρασία που έχει το μέταλλο κατά την χύτευση, κρατά το νόμισμα μαλακό μετά το βγάλσιμο από τα καλούπια και έτσι είναι ευκολότερο το λύγισμά του. Βέβαια κάποια από τα πλαστά που είχαν μεγαλύτερο πάχος (λόγω των πρωτόγονων συνθηκών χύτευσης), δεν λύγιζαν με τίποτα.
Aλλα σημεία εκτός των αναφερομένων από τον Θωμά, είναι οι διαφορές στον σταυρό, στα φτερά (κυρίως στα δεξιά) κλπ κλπ.
Ετσι για την Ιστορία, πριν μερικές δεκαετίες, άνθρωποι της ΠΝΕ εντόπισαν τον Ιταλό που έφτιαχνε τα πλαστά μονόλεπτα (Ch. 112. G-h), με πρωτόγονες συνθήκες, χυτά, σε λαστιχένια καλούπια.
Μετά το "ντου" που έγινε στο μαγαζί του, φοβήθηκε και σταμάτησε πρόωρα και άδοξα, παραδίδοντας μάλιστα και τα λαστιχένια καλούπια που χρησιμοποιούσε, τα οποία υπήρχαν στην ΠΝΕ μέχρι και το 2004-2005.
ορφεας
05/04/17 08:23:43
05/04/17 14:00:23
σιγουρα εγιναν και αλλες προσπαθειες με πιο καλα αποτελεσματα πιθανολογω, μετα απο τα πρωτα πορωδη χυτα κομματια! το γεγονος ομως οτι τα πλαστα αυτα (τα βελτιωμενα) εχουν πολυ κοινα στοιχεια με τα αλλα τα πιο πρωτογονα προδιδει οτι η προσπαθεια εχει γινει πιθανοτατα απο τον ιδιο ανθρωπο και χρησιμοποιωντας ως αρχικο κομματι το ιδιο γνησιο δειγμα της 112 η ενδεχομενως καποια αλλα καλουπια που γλυτωσαν απο την κατασχεση! το πιο εντυπωσιακο ολων ειναι το κομματι σε λευκο μεταλο το οποιο δεν παρουσιαζει πορωδη επιφανεια κτλ αλλα ειναι αρκετα αξιοπρεπες! μολις βεβαια το τριψαμε λιγο στην ακρη και εφυγε η ψευτικη πατινα ηταν κατασπρο απο κατω!
05/04/17 15:47:04
Kαλησπερα
Από αρχαιοτάτων χρόνων ήταν γνωστή η σκλήρυνση εργαλείων, αλλά και σπαθιών, με τη μέθοδο της θερμικής κατεργασίας της βαφής. Οι λεπίδες Σπαθιών αποκτούσαν τρομερή σκληρότητα και συνάμα δυσθραυστότητα λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών θερμικών κατεργασιών βαφής και επαναφοράς (αναθέρμανσης), που εφάρμοζαν οι τεχνίτες της εποχής εκείνης.
Οι βασικές παράμετροι, οι οποίες διαφοροποιούν μεταξύ τους τις θερμικές κατεργασίες, είναι Η θερμοκρασία • Ο χρόνος παραμονής στην παραπάνω θερμοκρασία • Ο ρυθμός απόψυξης
Αυτα ομως σε γενικες γραμμες αφορουν τον σιδηρο και το ατσαλι.
Οι σημαντικότερες οικογένειες θερμικών κατεργασιών χαλύβων ειναι η Ανόπτηση η Βαφή και η Επαναφορα
Ο καθαρός χαλκός είναι μαλακός, εύπλαστος και εύκολος στη διαμόρφωση. Δεν έχει μεταλλουργικές φάσεις οπότε η αύξηση της αντοχής του μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο με ψυχρές κατεργασίες. Το τελευταίο ισχύει και για πολλά κράματα του χαλκού, οπότε η ισχυρή πρόσδοση θερμότητας θα έχει αποτέλεσμα την μείωση της όποιας αντοχής έχει επιτευχθεί με ψυχρή κατεργασία.
Ετσι λοιπον η κραμματωση(δηλαδη προσμειξη) με διάφορα μέταλλα μπορεί να βελτιώσει τις μηχανικές ιδιότητες καθώς και την αντοχή σε διάβρωση.
Τα παραπανω φυσικα δεν ειναι δικα μου συμπερασματα και συνεπως στο ΜΟΝΟ που συμφωνησω ειναι οτι μονο η πρεσσα ηταν αυτη που εδινε τα χαρακτηριστικα σκληρυνσης (ΑΝ μπορει να χρησιμοποιηθει αυτος ο ορος) στο κερμα.
Υ.ΣΟσο για τα λαστιχενια καλουπια αυτα δεν ηταν καλουπια χυτευσης φυσικα , ουτε μητρες εκτυπωσης κατα συνεπεια ειναι κατι μη ουσιαστικο . Οποτε δεν συντρεχει κανενας λογος ανησυχιας σχετικα με το που βρισκονται
Από αρχαιοτάτων χρόνων ήταν γνωστή η σκλήρυνση εργαλείων, αλλά και σπαθιών, με τη μέθοδο της θερμικής κατεργασίας της βαφής. Οι λεπίδες Σπαθιών αποκτούσαν τρομερή σκληρότητα και συνάμα δυσθραυστότητα λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών θερμικών κατεργασιών βαφής και επαναφοράς (αναθέρμανσης), που εφάρμοζαν οι τεχνίτες της εποχής εκείνης.
Οι βασικές παράμετροι, οι οποίες διαφοροποιούν μεταξύ τους τις θερμικές κατεργασίες, είναι Η θερμοκρασία • Ο χρόνος παραμονής στην παραπάνω θερμοκρασία • Ο ρυθμός απόψυξης
Αυτα ομως σε γενικες γραμμες αφορουν τον σιδηρο και το ατσαλι.
Οι σημαντικότερες οικογένειες θερμικών κατεργασιών χαλύβων ειναι η Ανόπτηση η Βαφή και η Επαναφορα
Ο καθαρός χαλκός είναι μαλακός, εύπλαστος και εύκολος στη διαμόρφωση. Δεν έχει μεταλλουργικές φάσεις οπότε η αύξηση της αντοχής του μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο με ψυχρές κατεργασίες. Το τελευταίο ισχύει και για πολλά κράματα του χαλκού, οπότε η ισχυρή πρόσδοση θερμότητας θα έχει αποτέλεσμα την μείωση της όποιας αντοχής έχει επιτευχθεί με ψυχρή κατεργασία.
Ετσι λοιπον η κραμματωση(δηλαδη προσμειξη) με διάφορα μέταλλα μπορεί να βελτιώσει τις μηχανικές ιδιότητες καθώς και την αντοχή σε διάβρωση.
Τα παραπανω φυσικα δεν ειναι δικα μου συμπερασματα και συνεπως στο ΜΟΝΟ που συμφωνησω ειναι οτι μονο η πρεσσα ηταν αυτη που εδινε τα χαρακτηριστικα σκληρυνσης (ΑΝ μπορει να χρησιμοποιηθει αυτος ο ορος) στο κερμα.
Υ.ΣΟσο για τα λαστιχενια καλουπια αυτα δεν ηταν καλουπια χυτευσης φυσικα , ουτε μητρες εκτυπωσης κατα συνεπεια ειναι κατι μη ουσιαστικο . Οποτε δεν συντρεχει κανενας λογος ανησυχιας σχετικα με το που βρισκονται
05/04/17 16:40:15
Θα ηθελα να προσθεσω κατι που αιτιολογει την διαφορα σκληροτητας αναμεσα σε γνησια και ορισμενα πλαστα και παραλληλα να δωσω λιγες πληροφοριες σχετικα με την συγκεκριμενη κραμματωση των καποδοστριακων, για οσους δεν γνωριζουν
Ειναι γνωστο φυσκα οτι εχουμε να κανουμε με κραμα αφου το μεταλο προηλθε απο κανονια.
Το κραμμα των πυροβολων ειναι γνωστο οτι ειναι σκληρο και ενδεχομενως ακαταλληλο για νομισματα αφου εχει περιεκτικοτητα 90-95% χαλκο και περιπου 10% ψευδαργυρο.κατι που θα ειχε μεγαλη επιπτωση στην αντοχη των μητρων
Μετρησεις σε καποδιστρικα εδειξαν 94-96% χαλκο και μολις 1-2% ψευδαργυρο , κατι που φυσικα συνηγορει σε επεξεργασια αφαιρεσης ψευγαργυρου 'η και προσθηκης παραλληλα καθαρου χαλκου.
Αυτη λοιπον η κατεργασια προσδιδει τις ιδιοτητες στα καποδιστριακα.
Ενα οποιο κερμα παραχαρακτη μπορει να εχει οτι περιεκτικοτητα του καπνισει , και συνεπως μεγαλυτερη ή και μικροτερη σκληροτητα οσο αφορα το κραμα
Ειναι γνωστο φυσκα οτι εχουμε να κανουμε με κραμα αφου το μεταλο προηλθε απο κανονια.
Το κραμμα των πυροβολων ειναι γνωστο οτι ειναι σκληρο και ενδεχομενως ακαταλληλο για νομισματα αφου εχει περιεκτικοτητα 90-95% χαλκο και περιπου 10% ψευδαργυρο.κατι που θα ειχε μεγαλη επιπτωση στην αντοχη των μητρων
Μετρησεις σε καποδιστρικα εδειξαν 94-96% χαλκο και μολις 1-2% ψευδαργυρο , κατι που φυσικα συνηγορει σε επεξεργασια αφαιρεσης ψευγαργυρου 'η και προσθηκης παραλληλα καθαρου χαλκου.
Αυτη λοιπον η κατεργασια προσδιδει τις ιδιοτητες στα καποδιστριακα.
Ενα οποιο κερμα παραχαρακτη μπορει να εχει οτι περιεκτικοτητα του καπνισει , και συνεπως μεγαλυτερη ή και μικροτερη σκληροτητα οσο αφορα το κραμα
05/04/17 17:59:57
(05/04/17 15:47:04)coll Έγραψε: Υ.ΣΟσο για τα λαστιχενια καλουπια αυτα δεν ηταν καλουπια χυτευσης φυσικα , ουτε μητρες εκτυπωσης κατα συνεπεια ειναι κατι μη ουσιαστικο . Οποτε δεν συντρεχει κανενας λογος ανησυχιας σχετικα με το που βρισκονταιΣωτήρη ευχαριστώ για την απάντηση. Από περιέργεια ρώτησα, όχι από ανησυχία. Άλλωστε είναι μία περίοδος που δεν την έχω ακουμπήσει ακόμα .
05/04/17 19:10:41
βεβαια δεν ειναι ολα τα 112 που πιστοποιησε η NGC πλαστα!
https://www.ngccoin.com/certlookup/2811480-001/
https://www.ngccoin.com/certlookup/2811480-001/
05/04/17 22:49:29
(05/04/17 15:47:04)coll Έγραψε: Υ.ΣΟσο για τα λαστιχενια καλουπια αυτα δεν ηταν καλουπια χυτευσης φυσικα , ουτε μητρες εκτυπωσης κατα συνεπεια ειναι κατι μη ουσιαστικο . Οποτε δεν συντρεχει κανενας λογος ανησυχιας σχετικα με το που βρισκονται
Οι απόψεις σου είναι σεβαστές, αλλά επίτρεψέ μου να διαφωνήσω
Θεωρητικά, μπορείς να μη δέχεσαι τα λαστιχένια καλούπια για την κατασκευή των πλαστών, αλλά είναι γεγονός ότι ο συγκεκριμένος έφτιαξε αρκετά κομμάτια πλαστών, με αυτά τα λαστιχένια καλούπια.
Τι απέγιναν ? Μετά από κάποιες δεκαετίες, το 2005, σχισμένα και παραμορφωμένα από την κακομεταχείρηση και εντελώς ακατάλληλα για χρήση, τα πήρε ο τότε αρμόδιος της ΠΝΕ στο σπίτι του. Αυτός πέθανε μετά από 4-5 χρόνια και έκτοτε αγνοείται η τύχη τους. Κανένας λόγος ανησυχίας
(05/04/17 16:40:15)coll Έγραψε: Θα ηθελα να προσθεσω κατι που αιτιολογει την διαφορα σκληροτητας αναμεσα σε γνησια και ορισμενα πλαστα και παραλληλα να δωσω λιγες πληροφοριες σχετικα με την συγκεκριμενη κραμματωση των καποδοστριακων, για οσους δεν γνωριζουν
Ειναι γνωστο φυσκα οτι εχουμε να κανουμε με κραμα αφου το μεταλο προηλθε απο κανονια.
Για το μέταλλο, είναι γνωστό από την βιβλιογραφία, ότι μόνο ένα μικρό μέρος προήλθε από κανόνια. Ένα εξίσου μικρό μέρος προήλθε από οικιακά σκεύη και το μεγαλύτερο μέρος προήλθε από αγορές καθαρού χαλκού. Ετσι κάθε παρτίδα γινόταν ανάλογα με τι είχαν διαθέσιμο. Για αυτό έχουν βρεθεί και μετρήσεις με μεγαλύτερα ποσοστα από 94-96 % σε χαλκό.
Σε περιόδους ελλείψεως μετάλλου βέβαια, χρησιμοποιούσαν και ότι απομεινάρια είχαν.
ορφεας
Υ.Γ. Αυτά που έγραψα σε προηγούμενο ποστ μου, για χαλκουργεία, σφυρηλάτηση, καμίνια κλπ είναι προσωπική μου εμπειρία που απέκτησα, από πολύμηνη παρακολούθηση κατασκευής χάλκινων καζανιών.
06/04/17 13:30:05
Kαλημερα κυριε Ορφεα.
Χαιρομαι που ειστε μαζι μας.
Εχουμε γνωριστει αλλα λογω των συνθηκων δεν θα με θυμαστε.
Γνωριζω οτι απο τα λαστιχενια αποτυπωματα, βγηκαν καποια κομματια , δεν ειπα κατι διαφορετικο.
Ηθελα απλα να ενημερωσω τον φιλο Νικο οτι αυτα αποτελουν το πλεον απλο και ασημαντο κομματι μια μεγαλης και πολυπλοκης διαδικασιας . Θελω να πω δηλαδη οτι και ενα παιδι με την πλαστελινη του(μονο που στις συγκεκριμενες περιπτωσες ειναι αλλο υλικο) θα μπορουσε να κανει αποτυπωση χωρις αυτο να σημαινει οτι μπορει να παει παραπερα...... Για τον δε γνωστη παλι θα ελεγα οτι ειναι κατι περιττο κι ασημαντο.
Αυτο ειπα.
Οσον αφορα τον χαλκο φυσικα και η γνωση και χρηση του μεσω κραμματων προερχεται απο τα αρχαια χρονια αλλιμονο αν το 28-30 δεν ηξεραν να τον κατεργαστουν και να εκμεταλευτουν τα κραματα του.
Ζηλευτη πραγματικα η εμπειρια σας με την χαλκοτεχνικη σκευων , μακαρι να μπορουσα να παρω μερος της σχετικα με την μορφοποιηση μεσω θερμανσης της τεχνης αυτης με τον παραδοσιακο τροπο , που χαθηκε.
Η μεταλοτεχνια ειναι κατι που αγαπω
Με εκτιμηση
Σωτηρης
Χαιρομαι που ειστε μαζι μας.
Εχουμε γνωριστει αλλα λογω των συνθηκων δεν θα με θυμαστε.
Γνωριζω οτι απο τα λαστιχενια αποτυπωματα, βγηκαν καποια κομματια , δεν ειπα κατι διαφορετικο.
Ηθελα απλα να ενημερωσω τον φιλο Νικο οτι αυτα αποτελουν το πλεον απλο και ασημαντο κομματι μια μεγαλης και πολυπλοκης διαδικασιας . Θελω να πω δηλαδη οτι και ενα παιδι με την πλαστελινη του(μονο που στις συγκεκριμενες περιπτωσες ειναι αλλο υλικο) θα μπορουσε να κανει αποτυπωση χωρις αυτο να σημαινει οτι μπορει να παει παραπερα...... Για τον δε γνωστη παλι θα ελεγα οτι ειναι κατι περιττο κι ασημαντο.
Αυτο ειπα.
Οσον αφορα τον χαλκο φυσικα και η γνωση και χρηση του μεσω κραμματων προερχεται απο τα αρχαια χρονια αλλιμονο αν το 28-30 δεν ηξεραν να τον κατεργαστουν και να εκμεταλευτουν τα κραματα του.
Ζηλευτη πραγματικα η εμπειρια σας με την χαλκοτεχνικη σκευων , μακαρι να μπορουσα να παρω μερος της σχετικα με την μορφοποιηση μεσω θερμανσης της τεχνης αυτης με τον παραδοσιακο τροπο , που χαθηκε.
Η μεταλοτεχνια ειναι κατι που αγαπω
Με εκτιμηση
Σωτηρης
Νήματα που είναι πιθανώς σχετικά...
Νήμα / Συγραφέας
Απαντήσεις
Θεάσεις
Τελευταία ανάρτηση
Χρήστες που παρακολουθούν το Νήμα: 1 Επισκέπτες
© Συλλεκτικό Στέκι 2018
Designed & Developed by NeuroSynthesis